"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SPRM rampas 6 kotak dokumen dalam serbuan 6 jam di SSM

Khairil Ashraf
KUALA LUMPUR
: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merampas 6 lagi kotak dokumen berkaitan skandal projek Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang dianggarkan bernilai RM500 juta dalam serbuan selama 6 jam di ibu pejabat suruhanjaya itu, hari ini.

Ini adalah serbuan ke-3 sejak minggu lalu, di mana 2 pegawai SPRM yang tiba kira-kira 11 pagi tadi, dilihat keluar dari Menara SSM di Jalan Stesen Sentral 5 pada 5.10 petang.

Sumber SPRM yang dihubungi FMT mengesahkan rampasan dokumen itu.

Sebelum ini, media melaporkan SPRM sedang menyiasat anak seorang pegawai kanan SSM yang dipercayai terbabit dalam dakwaan skandal projek SSM dianggarkan bernilai RM500 juta.

Pembabitan suspek berusia 20-an itu terbongkar, selepas SPRM menyerbu 3 syarikat dan ibu pejabat SSM pada 9 dan 14 Januari lalu.

Sebanyak 69 kotak dokumen dipercayai berkaitan kes itu dirampas dalam serbuan pertama 9 Januari lalu. Susulan itu, 2 lagi kotak dokumen dirampas SPRM Jumaat lalu.

Semua dokumen itu dirampas bagi membantu siasatan dakwaan salah guna kuasa, ketirisan kontrak, termasuk dakwaan rundingan terus yang dikatakan merugikan kerajaan.

Tiada ulasan: