"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita ditangkap kerana melawan arus lebuhraya

FMT Reporters
PETALING JAYA: Lagi kes lawan arus. Adakah kerana kesilapan papan tanda atau diri sendiri?

Seorang wanita berusia 56 tahun yang memandu sebuah Perodua Kenari dirakam memandu melawan arus di Lebuhraya Link Ke-2 berhampiran Gelang Patah, Johor Bahru, lapor Star Online.

Klip video 27 saat itu menjadi tular selepas ia dimuatnaik seorang lelaki Nicholas Lim di Facebook semalam, menurut portal itu.

Ketua Polis Daerah Iskandar Pueteri ACP Noor Hashim Mohamad mengesahkan kejadian berlaku sekitar tengah hari semalam.

Beliau berkata pemandu itu, yang juga pemilik kenderaan tersebut, memandu melawan arus selepas lintasan Link Ke-2, menuju ke arah Senai.

“Wanita itu ditangkap polis trafik di Pekan Nenas…Kami sedang menyiasat kejadian itu,” katanya tanpa mendedahkan alasan wanita itu memandu sedemikian rupa.

Mutakhir ini terdapat beberapa kejadian kenderaan dipandu melawan arus trafik di lebuhraya, dan dirakam pengguna lain.

Sebuah kereta dirakam berbuat demikian di Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Kulai lewat bulan lepas.

Beberapa hari kemudian, sebuah lagi rakaman video dimuatnaik di YouTube memaparkan sebuah kenderaan dipandu melawan arus di Lebuhraya Butterworth-Kulim.

Pada Mac, seorang wanita memandu sebuah Proton Gen-2 membuat pusingan U sebelum tol plaza Sungai Dua, berdekatan Butterworth, dan memandu melawan arus dengan laju sejauh 5km.

Dalam kejadian itu, beliau dilaporkan terlanggar 9 kenderaan, termasuk sebuah motorsikal. Seorang pekerja kilang terbunuh apabila Perodua Kelisa miliknya dilanggar.


Tahun ini sahaja PLUS Highway mencatatkan 6 kejadian memandu melawan arus di Lebuhraya Utara-Selatan, disebabkan kesilapan pemandu.

Tiada ulasan: