"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menteri PAS, BERSATU hantar surat kepada Yang di-Pertuan Agong

Suzalina Halid dan Fahmy A Rosli

fahmy.azril@bh.com.my

KUALA LUMPUR: Anggota Jemaah Menteri dari BERSATU dan PAS tidak bersetuju dengan pilihan raya umum (PRU) diadakan tahun ini kerana bimbang risiko banjir.

Seramai 12 ahli Kabinet kedua-dua parti berkenaan menghantar surat kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menyatakan pendirian mereka.

Menteri Alam Sekitar dan Air, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man mengesahkan surat itu ditandatangani oleh semua menteri Perikatan Nasional (PN) kerana tidak mahu PRU-15 diadakan tahun ini.

Sementara itu, Menteri Kanan Pendidikan, Datuk Dr Radzi Jidin, berkata surat bertarikh 3 Oktober lalu, sudah pun diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong semalam.

Menteri PN tidak bersetuju PRU-15 diadakan tahun ini kerana Jabatan Meteorologi meramalkan berlaku musim hujan lebat.

Keputusan itu juga bagi membenarkan ekonomi negara pulih sepenuhnya untuk memudahkan urusan rakyat.

Tiada ulasan: