"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelakon Zul Ariffin didenda RM30,000 muat naik video sumbang

Faisal Asyraf

Pelakon Zul Ariffin dikenakan hukuman denda kerana memuat naik video berhubung siri televisyen dibintanginya bertajuk “Perempuan Itu”. (Gambar Instagram)

SEPANG: Pelakon Zul Ariffin didenda RM30,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana memuat naik klip video bersifat sumbang di akaun Instagram miliknya pada Mac lalu.

Hakim Noorhisham Mohd Jaafar menjatuhkan hukuman itu terhadap Zul, 36, selepas dia mengaku bersalah atas pertuduhan itu.

Zul didakwa memuat teaser klip ‘babak panas’ itu untuk siri yang akan ditayangkan di televisyen bertajuk “Perempuan Itu” pada 18 Mac.

Siri itu dijadualkan untuk disiarkan semasa bulan puasa umat Islam pada bulan April.

Dia didakwa mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dengan penggunaan tidak wajar kemudahan atau perkhidmatan rangkaian yang memperuntukan denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.



Tiada ulasan: