"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis: 4 pelajar tahfiz mungkin mangsa seksual, dera

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis berkata empat pelajar Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyyah yang dilaporkan hilang dan ditemui semula, dipercayai menjadi mangsa dera dan seksual susulan kesan kecederaan pada badan mereka.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Rusdi Mohd Isa, berkata selepas ditemui di Bangi Khamis lalu, empat remaja berusia 13 hingga 14 tahun itu dibawa ke Hospital Kuala Lumpur kelmarin atas persetujuan keluarga untuk menjalani pemeriksaan.

Beliau berkata, pemeriksaan awal menemui kesan kecederaan dipercayai berlaku ketika mangsa berada di pusat tahfiz itu.

Menurutnya, polis juga sedang menyiasat dakwaan remaja terbabit menjadi mangsa seksual.

“Hasil keterangan awal, mereka mendakwa melarikan diri kerana tidak tahan dengan keadaan di pusat tahfiz dan tidak menolak turut menjadi mangsa buli.

“Mereka juga mendakwa didera selepas kita menemui kesan lebam pada badan mereka dan siasatan lanjut sedang dijalankan bagi mengumpul keterangan kukuh.

Kita sudah merakam keterangan pihak pengurusan tahfiz bagi membantu siasatan. Siasatan juga mendapati mereka belajar di situ tidak sampai setahun, katanya menurut Harian Metro selepas program Hari Sukan Negara (HSN) Peringkat Kontinjen Kuala Lumpur.

Beliau berkata, kertas siasatan dibuka mengikut Seksyen 31 (1) Akta Kanak-kanak 2001 dan Seksyen 14 (b) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017.

Terdahulu, media melaporkan empat pelajar Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyyah yang dilaporkan hilang sejak Selasa lalu, ditemui orang awam sedang berjalan di sekitar kawasan Kampung Bangi pada 11.58 malam Khamis lalu.

Tiada ulasan: