"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita maut terhidu asap kebakaran

Bernama

KUALA LUMPUR: Seorang wanita maut akibat terhidu asap berlebihan manakala dua lagi cedera dalam kebakaran di sebuah unit rumah pangsapuri di Palm Spring Condo, Damansara, hari ini.

Komander Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Selangor, Hasnol Hadi Mohamed Roslan, berkata panggilan kecemasan diterima pada 8.39 pagi berhubung kejadian dan seramai 21 anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Damansara serta Petaling Jaya dan Sungai Buloh bersama tujuh jentera dikerahkan ke tempat kejadian.

“Mangsa yang maut ialah seorang wanita berumur 31 tahun manakala dua lagi yang cedera lelaki dan wanita masing-masing berumur 29 dan 24 tahun.

Pegawai perubatan mengesahkan punca kematian mangsa adalah disebabkan lemas akibat hidu asap kebakaran. Mangsa yang cedera telah diserahkan kepada pegawai perubatan untuk rawatan lanjut, katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata, kebakaran melibatkan sebuah kotak suis yang berada di sebuah unit di tingkat 14, apartmen 15 tingkat berkenaan.

Tiada ulasan: