"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mekanik: Pistol diajukan agar saya mengaku curi kereta

Seorang mekanik berusia 42 tahun mendakwa bahawa lapan anggota Rela menahannya semasa dia mengisi minyak keretanya di Kajang empat hari lalu.

NONE
Selain itu, ketika diserahkan kepada anggota polis di balai Taming Jaya, dia juga dibelasah oleh empat anggota yang mahu beliau mengakui mencuri kereta dan lori.


Mogan (kiri) dari Balakong, berkata pengalaman ngerinya itu bermula pada kira-kira jam 5 pagi selepas dia hendak berjumpa dengan seorang rakan yang meminta bantuannya di sebuah bengkel juga di Balakong.

"Sebelum dia tiba, saya mengambil keputusan untuk mengisi petrol kerana saya mahu menghantar anak-anak saya ke sekolah selepas ini. Sebaik sahaja mengisi petrol, saya ditahan oleh anggota Rela yang menuduh saya mencuri kereta.

"Mereka mengeledah kereta Nissan Sunny saya dan mendapati bahawa saya mempunyai banyak alat-alat ganti. Saya beritahu mereka bahawa saya seorang mekanik tetapi seorang daripada mereka menggunakan batang besi dan memukul kaki kiri saya. Kemudian anggota Rela yang lain menyerang saya, mereka tumbuk dan tendang saya di belakang dan badan."

Selepas itu, Mogan mendakwa dia dibawa ke balai polis Taming Jaya oleh anggota Rela berkenaan yang menuduhnya sebagai seorang penagih dadah.

Beliau berkata semasa di balai polis berkenaan, anggota polis itu pula membelasahnya dengan menggunakan paip getah dan memukul kakinya. Mereka mahu dia mengaku mencuri kereta dan lori.

"Pada satu ketika, seorang daripada mereka mengajukan pistol di kepala saya dan mengancam mahu menembak jika saya tidak berterus terang."

Tiada ulasan: