"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


Biadap, Sistem Patuh Syariah Rayani Air Jadi Bahan Lawak

SYARIKAT penerbangan baharu, Rayani Air telah mencatat sejarah sebagai syarikat penerbangan pertama di Malaysia yang berpegang kepada patuh syariah.

Rayani Air mewajibkan semua pekerjanya memakai tudung dan berpakaian longgar yang memenuhi tuntutan syarak selain tidak menghidangkan minuman keras kepada penumpang.

Selain itu, difahamkan Rayani Air juga tidak beroperasi pada setiap Jumaat, yang dianggap sebagai penghulu hari bagi umat Islam

Namun, rupanya ada pula pihak yang tidak sensitif dengan bisnes berkonsepkan Islam ini apabila mempertikaikan dan menyindir peraturan yang dibuat oleh syarikat penerbangan tersebut.

Screen capture dari sebuah profil Facebook ini, jelas menunjukkan mereka menghina perkara tersebut.

Nah, anda bacalah sendiri..
rayani
rayani1
rayani2
Memang tak sensitif langsung..

Sepatutnya sebagai sebuah negara majmuk, kita perlu menghormati setiap agama dan kaum yang ada di Malaysia.

Ini siap perli ‘baik punya’ secara beramai-ramai.. – MYNEWSHUB.CC

5 ulasan:

matt matt berkata...

celaka

D7 berkata...

In shaa Allah, depa org bukan Islam. Biarkan dia perli selagi x hina Islam. Semoga Rauani Air akan menjadi syarikat penerbangan terbaik di Malaysia & dunia.

Andre Irwan berkata...

Sensitiviti atau Peka ... di mana silapnya bila rakyat Malaysia dah hilang sifat ini?
Pendidikan ... tunjang segala-galanya.
Orang Melayu salahkan sistem sekolah jenis kebangsaan sebagai punca berlakunya perkara seperti ini tetapi Melayu lupa bahawa Melayu juga melakukan perkara yang sama iaitu dengan mengujudkan sekolah berasrama penuh semata-mata untuk Melayu sahaja. Bertambah parah lagi ialah MRSM yang ditaja oleh kerajaan Malaysia yang pelajarnya 100% Melayu. Jadi usahlah kita menyalahkan satu sama lain sebab semuanya SERUPA sahaja. Puak Cina mempertahankan hak mereka belajar bahasa Mandarin manakala puak India juga mempertahankan hak mereka belajar bahasa Tamil. Tak ada apa yang sala dan silap di sini apabila sesuatu kaum itu mempertahankan hak mereka untuk belajar.
Bagi saya, yang menjadi masalah ialah guru dan ahli politik. Pelajar ini bagaikan kain putih yang perlu diconteng dengan nilai-nilai murni terutama menghormati hak manusia lain sama ada dari segi jasmani maupun rohani. Apabila kain putih ini telah dicoret dengan warna yang salah, inilah padahnya. Walaubagaimanapun, ibarat nila setitik, rosak susu sebelanga. Yang BODOH itu sedikit bilangannya tapi masalahnya ialah yang PANDAI pun terikut yang BODOH ni.
Pemikiran waras dan secara logikal hanya retorik sahaja bila tidak diguna seoptimumnya. Pelajar dinilai dari segi kebolehannya menjawab soalan peperiksaan dan bukan akhlaknya. Inilah padahnya ialah bila orang yang menjaga pendidikan ialah orang politik dan bukan orang pendidikan. Begitu juga yang dilantik ke jawatan di kementerian, jpn, ppd, sekolah, ... mesti berkaitan dengan politik dan bukan kebolehan mereka.
Yang jahat tu ialah manusia itu sendiri dan bukan keturunannya. Jangan lupa bahawa kalau kita kaitkan keturunannya, bermakna kita menghina Nabi Adam a.s. yang mana diketahui ialah TOK WAN kita ... manusia pertama yang dicipta Allah swt dan kita adalah dari keturunannya. Entahlah ...

Anoynimous berkata...

Anak angkat yg tak sedar dirinya hanya diangkat bela bagi duduk selamat cari makan kedarah dalam malaysia ni
bangsa tak tau malu dan tak ada harga diri
Bangsa tak tau malu, anak angkat yg tahunya hanya nak merampas hak anak kandung
Baca ni bagi mereka ada akal sikit, sentap tak sentap bila melayu tulis macam ni
bangsa yg tak boleh dibagi muka
sapa yg bagi ruang pada kuffar itu hingga mereka berani menghina islam???

Shaifuddine akas berkata...

Nia ma ka hai yu chinese make comments ni