"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Najib Naik Minyak

sofiwahab
Perdana Menteri, Ah Jib Gor benar-benar naik angin semalam. Ketika menyampaikan ucapannya di Jengka 8, Pahang, Najib dua kali menyebut perkataan HARAM JADAH, satu perkataan biadap dan kurang ajar. Perkataan itu ditujukan kepada pembangkang yang dituduhnya menjadi pengacau Felda sejak kebelakangan ini.

Sepatutnya Najib tidak perlu marah-marah kerana beliau telah mengumumkan berita 'gumbira' kepada peneroka, Tetapi mungkin Najib tahu bahawa peneroka sedar mereka akan disembelih oleh Felda dengan program penyenaraian di Bursa Saham KL ini.

Awal-awal lagi peneroka di minta menandatangani surat perjanjian bank yang antaranya surat penyata kerugian, di mana jika saham itu rugi peneroka terpaksa menanggungnya.

Kita tidak tahu mengapa beliau naik minyak semalam. Sebagai Perdana Menteri kita harap Najib tidak lagi menggunakan perkataan kurang ajar itu, lebih-lebih lagi ucapan beliau disiarkan secara langsung ke seluruh Malaysia. Semua lapisan rakyat mengikuti ucapannya. Alangkah tidak baiknya jika budak-budak kecil mendengar ucapan tersebut, mungkin mereka akan mengikut jejak langkah Najib dengan perkataan itu. Najib seorang Perdana Menteri bukannya Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselematan Rancangan (JKKR).

Ada juga pihak membuat telahan bahawa Najib naik minyak kerana tidak puashati dengan pemasangan bendera gergasi bersaiz sangat besar dan bendera-bendera PAS bersaiz lain di sepanjang jalan utama di Jengka yang dilalui Najib untuk ke tempat program iaitu di Jengka 8.

Najib sudah tentu elergik dengan bendera PAS yang besar itu, jangankan yang besar yang saiz kecil pun silau matanya memandang.

Untuk rekod Jengka bukanlah kubu kuat Umno/BN kerana PAS pernah menang pada PRU 1999 melalui calonnya Dato Tuan Ibrahim Tuan Man. Pada PRU 12 dahulu pun Wakil Rakyat BN, Wan Salman Wan Ismail hanya menang dengan majoriti kira-kira 500 undi sahaja mengalahkan Tuan Ibrahim.

Kali ini dengan perkembangan anak-anak generasi kedua dan ketiga yang lebih terbuka minda mereka, BN dikira menghadapi jalan sukar untuk mempertahankan kerusi tersebut.

Tiada ulasan: