"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Teguran Keras Dr Maza Buat mufti gila babi

DrMAZA.com
..untuk semua agamawan di negara mana pun mereka berada patut ditanya: apakah ayat-ayat Tuhan ini hanya ditujukan kepada rakyat bawahan? Sementara golongan atasan –samada sultan ataupun menteri- ayat-ayat Tuhan tidak terkena mereka? rakyat sahajakah yang patut selalu diingat agar taat pemerintah?! Bukankah pemerintah lebih utama diingatkan agar takutkan Allah dalam pengurusan harta rakyat jelata.. kedamaian negara terletak di tangan pemerintah bukan hanya di tangan rakyat..

..ada agamawan yang menghalalkan darah orang bawahan yang berkumpul secara aman tanpa senjata. Kononnya mereka itu bughah yang dihalalkan untuk bunuh. Padahal bughah adalah istilah yang mempunyai takrifan dan konteks yang tersendiri. Tidak dinamakan bughah yang boleh diperangi oleh pemerintah pada rakyat yang berkumpul tanpa senjata. .. apakah bughah rakyat yang masih membayar cukai dan mengikut pelbagai peraturan yang tetapkan oleh negara?

..kita boleh saja untuk tidak bersetuju dengan perhimpunan itu tapi apakah patut untuk dihalalkan darah rakyat awam yang menyertainya atas alasan selekeh sedemikian rupa?

..menghalalkan darah rakyat atas nama agama adalah satu jenayah yang sangat besar..sesiapa yang memanipulasi agama untuk kepentingan tertentu telah merosakkan nama Tuhan dan utusanNYA yang mulia..

4 ulasan:

Unknown berkata...

Sebab itu dedah aurat di pandang remeh.Jual arak di dlm kapalterbang halal.Judi ada yg halal dan ada yang haram.

Unknown berkata...

Bila darah daging dah penuh dengan bahan-bahan HARAM, dah tentu pemikiran pun dah jadi HARAM. Melayu kita harus ingat bahawa mufti ni lantikan "kerajaan Berok Nongkah" dan bukan atas kelayakannya, jadi tidak hairanlah "fatwa" juga seiring dengan "Berok Nongkah".
Kalaulah Mufti Berok Nongkah ni boleh menghalalkan darah kita, boleh tak kita meng"halal"kan darahnya atas pengkhianatannya kepada agama Islam kita?????? Tolong beri pencerahan.

Sabina45 berkata...

Kalau dah seorang mufti sendiri boleh keluar kenyataan yang orang awam kurang memahaminya apatah lagi yang bukan beragama islam mereka akan ketawakan kebodohan orang islam berilmu agama tinggi , tidak bolehkah seorang mufti itu berbincang sesama sendiri untuk menyelesaikan masaalah apakah perlunya menjawab soalan wartawan sedemikian rupa yang membuatkan kekeliruan pada orang awam yang kurang pengetahuan agama tu.Bodoh pun ada cerdik belum tau la lagi sebab seorang mufti sanggup menghalalkan darah rakyat yang seagama .

muhid@penabara berkata...

bravo Dr Maza...ulama yang jahat patut dibantai dan diberikan kesedaran...agaknya harussani dah terhasut teruk sangat oleh keduniaan. kesiannya pada dia di saat umur dah lanjut dan pintu kubur dok melambai2,agak2nya ada can lagi tak situa tu bertaubat????