"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Raja pecut, Usain Bolt dicabar oleh pemandu bas wanita untuk berlumba

BAS berkenaan cuba memecut untuk memotong Bolt.
BUENOS AIRES: Raja pecut, Usain Bolt dengan mudah meninggalkan sebuah bas dalam perlumbaan di ibu kota Argentina di sini minggu lalu, lapor sebuah akhbar.

Kemenangan mudah pelari berusia 27 tahun dalam perlumbaan pada jarak 100 meter (m) itu mendorong dia mencabar pemandu-pemandu bas di China pula.

"Adakah terdapat mana-mana pemandu bas di China yang mampu berlumba dengan saya?" tanya Bolt di laman rangkaian sosial Weibo.

Pada awalnya, tiada seorang pun pemandu kenderaan tersebut yang berani menyahut cabaran Bolt.

"Pemandu bas dari Wuhan, Shanghai dan Shenzhen semuanya tidak berani berlumba dengan saya," katanya

Bagaimanapun, tidak lama kemudian seorang pemandu bas wanita dari bandar Dalian telah mencabar Bolt untuk berlumba tetapi bukan pada jarak 100 meter.

"Saya tahu bas saya tidak akan dapat memintasnya jika berlumba 100 m,manakala peluang saya adalah 50/50 pada jarak 200 m ," kata wanita tersebut.

"Namun, saya jamin akan dapat memotong Bolt dalam perlumbaan sejauh 300 m," tambahnya.

Setakat ini, raja pecut berkenaan masih belum menyahut cabaran wanita itu. 

Tiada ulasan: