"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nik Abduh minta Ariffahmi jaga maruah dan tidak tunduk kepada fitnah

KOTA BHARU 16 Jan: Anak Menteri Besar Kelantan, Nik Abduh Nik Abdul Aziz meminta adik iparnya, Ir. Abdul Ariffahmi Ab. Rahman tidak berundur daripada jawatan Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) walaupun berhadapan dengan pelbagai tuduhan sebagai menjaga maruah diri dan tidak tunduk dengan fitnah yang dilemparkan pihak tertentu.

Beliau turut menyatakan sebab sebenar beliau melepaskan dua jawatannya dalam pentadbiran negeri yang dibuat secara lantikan politik.
[klik sini]

Komen : Semua orang nampak jelas dan berpendapat bahawa isu Arifahmi ini telah mencalarkan imej TGNA .Saya tidak tahu kenapa Nik Abduh masih mahu mempertahankan Ariffahmi dengan menyangkal segala tuduhan keatas Ariffahmi sebagai fitnah tanpa pernah memberikan penafian dengan alasan atau bukti yang jelas bagi menangkis tuduhan atau fitnah yang dikatakan itu.

Cuba kita baca komen seorang pembaca di blok Kickdefella dibawah ini.Jangan percaya dulu; tapi kita kena siasat molek-molek.Kalau ada penjelasan dari Nik Abduh adalah lagi baik; tapi janganlah cuma cakap fitnah sahaja, tolonglah berikan penjelasan dan alasan yang kukuh.

DIN (20:48:14) :

TOK GURU SEKARANG INI TOK SERUPO TOK GURU DULU DOH

Dok nok bela menantu lebih dari rakyat. Kes Bazar TG ni sudah buat peniaga2 bengong.

Masuk akhbar ajak kali doh. TG sepatutnya panggil peniaga2 dengar apa masaalahnya, sebab hal ni sakut paut secara langsung dgn TG selaku Pengerusi PMBK.

Saya ada, masa MOU bersama peniaga2. TG janji Bazar ini mampu di miliki oleh peniaga2 kecik, dan ini adalah hasrat TG supaya peniaga2 kecik ada kedai hak milik sendiri, dan Bazar itu di buat khas untuk peniaga2 kecik.

Tapi apabila Menantu nya ambil alih kes ni, pada bulan enam, persatuan kedua2 peniaga kecik ini telah di panggil dan di beritahu oleh Cik Arif sendiri, bahawa ada sedikit perubahan, dimana peniaga2 akan di tempatkan di tingkat satu dan dua.

Tingkat bawah 9×13 RM 200 ribu lebih..manakala tingkat satu 8×10 RM90 ribu lebih. Ternganga wakil peniaga mendengar ucapan Cik Arif.

Persatuan peniaga tidak setuju, tapi Cik Arif memujuk dan merayu serta berjanji akan berusaha menempat kan peniaga2 seperti plan asal iaitu di graund floor, dan tingkat satu dan dua itu adalah cadangan sahaja, tapi dgn syarat kedua2 Persatuan peniaga hendaklah memastikan kesemua ahli2 nya hadir pada Majlis Pecah Tanah di tapak Bazar TG supaya kehadiran yg ramai amat2 di perlukan bagi mengembira hati TG.

Oleh kerana Cik Arif gagal mengotakan janji maka Persatuan berbincang dgn Exco K’jaan negeri Dato Husam.

Dato Husam telah memanggil kedua2 Persatuan dan Arif untuk menyelesaikan kemelut yg melanda peniaga2 kecik,tapi Arif tak datang.

Dalam mesyuarat kami Wakil peniaga2 kecik merayu supaya Dato Husam sendiri bersemuka dgn TG meluahkan hasrat peniaga dan memohon kpd TG supaya mengotakan apa yg TG telah janjikan kpd peniaga2 kecik.

Dato Husam bersetuju berjumpa TG dan ALHAMDULILLAH esok nya surat yg di tandatangani oleh Exco Kewangan yakni Dato Husam, menyatakan bahawa TG bersetuju menyerahkan kembali 415 kedai kpd peniaga2 kecik Pasar Arked UDA dan Pasar MPKB di tingkat bawah tanpa terkecuali seorang pun.

Disangka panas hingga ke petang, esok nya surat yg di tandatangani EXCO KANAN k’jaan negeri, di batal kan oleh CEO PMBK Cik Arif Fahmi menantu nya TG melalui telefon kpd wakil peniaga kecik dan kami telah di faham kan ianya di Aminkan oleh TG.( BETUL KE TOK GURU NI TOK GURU. TAK SAMPAI 2 HARI KEPUTUSAN BERUBAH, KALAU IANYA KEARAH BERTAMBAH BAIK TAK APA LAA)

(Di kelantan CEO lebih besar /power dari exco.Negeri lain tak tahu laa.sama kot?)Esok nya meyusul pulak surat pembatalan dari CEO PMBK yg di tujukan kpd TG dan di sk kpd wakil Peniaga dan kami amat2 kecewa kerana surat itu menyatakan kehadiran kami peniaga2 secara beramai di Tapak Pecah Tanah Bazar Tok Guru menandakan persetujuan peniaga untuk ke tingkat satu dan dua dan bagi kami ini adalah satu penipuan yg tak sepatut nya berlaku di bawah kepimpinan ULAMAK apatah lagi perkara ini dibawah tadbir menantu nya sendiri.

Pada pemikiran kami peniaga2, 6hb 2008 adalah sekadar janji pilihan raya untuk mengkaburi mata rakyat marhean yg terdiri dari peniaga2 kecik di Kota Bharu.

Kalau ini lah cara PAS untuk memenangi Pilihan raya, maka kami peniaga2 kecik pada PR13 tidak lagi mudah tertipu kerana kami org islam tak akan terjerat pada lubang yg sama dua kali.

Apa jadi KB BAZAR, bersebelahan KB MALL under SEDC, sehingga menawarkan RM 200 sebulan, itu pun tiada sambutan sehingga tawaran berniaga secara percuma selama enam bulan ditawarkan oleh pihak SEDC kepada peniaga2 yg berminat sehingga lah ke sekarang ni hanya tinggal bangunan kosong saja.

Apabila ianya di tanya kpd SEDC, mereka menjawab kita org ni tak pandai berniaga dan ugut akan memberinya kpd kaum lain.

Begitu juga dgn kompleks niaga di tingkat satu depan stadium, yang mana di bawah nya kedai makan tapi ruang niaga tingkat atas hanya tinggal bangunan saja..mungkin satu dua peniaga ‘hidup segan mati tak mahu’.

Bazar Buluh Kubu,( bersebelahan BAZAR TENGKU ANIS) yg di dirikan pada tahun 1985 sekarang ini pun begitu daif, dimana tingkat bawah pun kalau kedai yg tersembunyi sikit maka tersiksa lah perniagaan mereka.

Kami di janji kan bahawa peniaga2 tak akan di ganggu sehinnga Bazar TG siap.Tak sampai satu bulan YB TAKIJUDDIN memaklum kan bahawa kami kedua2 peniaga UDA dan MPKB di hantar KE BAZAR TENGKU ANIS juga tingkat satu dan dua dgn keluasan dari 8×5.

Kami di faham kan MPKB telah membeli tingkat satu dgn harga RM 18 JUTA bagi menyelamatkan pemaju dari mengalami kerugian kerana jualan kedai graund flour 9×7 RM 100 RIBU lebih, hak milik pemaju, 50% belum lagi terjual.

Banyak MPKB punya duit..18 juta mengapa laa MPKB tak bina sendiri. Kalau nak tolong pemaju ada duit, pulak nak tolong rakyat macam2 alasan.

MPKB-MAJLIS PENIPU KOTA BHARU

Suasana yg sebegini lah telah menjadi pengajaran kepada peniaga2 kecik UDA dan MPKB. Mereka tak mahu menerima nasib yg sama.

Tingkat satu adalah malapetaka bagi perniagaan mereka./ end

|http://alhusseyn51.blogspot.com/2010/01/nik-abduh-minta-ariffahmi-jaga-maruah.html

Tiada ulasan: