"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siasatan bakar gereja, 8 ditahan

Lapan orang telah ditahan bagi membantu siasatan polis berhubung serangan bom api ke atas gereja Metro Tabernacle minggu lalu.

Pernahanan itu disahkan oleh Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman, Bakri Zinin pada sidang media, sebentar tadi.

Menurut beliau tangkapan dibuat malam semalam dan awal pagi tadi.

Bakri juga berkata suspek pertama ditahan di sebuah hospital di Kuala Lumpur ketika mendapatkan rawatan untuk kesan kebakaran di dada dan lengannya.

Antara yang ditahan itu termasuk dua beradik bersama pakcik mereka. Semua tahanan berusia dalam lingkungan umur 21 hingga 26 tahun.

Mereka dikenakan tahanan reman tujuh hari bagi membantu siasatan.

Gereja Metro Tabernacle diserang bom api pada 8 Januari lalu yang menyebabkan tingkat pertama bangunan tiga tingkat itu musnah.

-malaysiakini-

Tiada ulasan: