"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pakatan sulit Anwar-Mahathir asak Najib?

Khabar angin terdapat pakatan sulit Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjatuhkan perdana menteri adalah tidak benar, kata pemimpin Umno Wilayah Persekutuan.
Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata penyebaran dakwaan itu sebahagian kempen fitnah menjatuhkan Datuk Seri Najin Razak yang juga presiden Umno.

Syed Ali menuduh pembangkang terlibat menyebarkannya di laman-laman sosial dan portal berita.

“Dalam keadaan hubungan mereka agak kurang selesa, ada pihak ambil kesempatan sebarkan fitnah kononnya berlaku pakatan Dr Mahathir dan Anwar,” tegas ketua Umno Cheras itu.

Blog Umno bahagian itu juga melaporkan Syed Ali sebagai yakin ahli-ahli Umno tidak mudah terpedaya dengan spekulasi itu.
“Ahli-ahli Umno yang berikan mandat kepada Najib, sudah tentu mereka akan mempertahankan kedudukan presiden parti selaku Perdana Menteri,” tegasnya.

katanya, khabar angin itu munsul selepas Mahathir hadir memberikan penghormatan terakhir kepada bapa Anwar, allahyarham Datuk Ibrahim Abdul Rahman yang meninggal dunia pada 4 April lalu.

Dr M sendiri pecat Anwar

Mahathir diringi isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berada di rumah allahyarham di Kajang sebelum Anwar tiba dari Penjara Sungai Buloh.

Turut hadir Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang juga naib presiden Umno.

Syed Ali hari ini berkata beliau kesal kunjungan Dr Mahathir ke rumah bapa Anwar disalah ertikan oleh pihak tertentu.

“Saya sedih kerana menziarahi orang yang meninggal dunia telah dipolitikkan, ini perbuatan tidak baik,” katanya lagi.
Menurut beliau, kesannya bukan setakat menjejaskan nama baik Dr Mahathir tetapi juga turut dirasai oleh keluarga Ibrahim.

“Bagi saya, kunjungan Dr Mahathir itu sebagai tanda penghormatan kepada Allahyarham yang sebelum ini pernah aktif dalam Umno,” tegasnya.

Syed Ali juga berkata, tidak ada kewajaran bagi Mahathir untuk berpakat dengan Anwar yang dipecatnya sendiri daripada Umno dan kerajaan.

“Ada yang kata politik itu serba mungkin, tetapi dalam isu ini, agak mustahil bagi Dr Mahathir,” katanya.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: