"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Inilah dua beranak yang ludah dan tampar polis

ANGGOTA polis mengiringi Shaikh Abdul Wahab (dua kiri) dan anaknya, Shaikh Abdul Shukor (dua kanan) di Mahkamah Majistret. FOTO Mikail Ong
Georgetown: Dua beranak mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret, di sini, sebentar tadi atas kesalahan meludah dan menampar seorang anggota polis pada 15 April lalu.

Shaikh Abdul Wahab Shaikh Ibrahim, 67, bersama anaknya, Shaikh Abdul Shukor Shaikh Abdul Wahab, 31, didakwa melakukan perbuatan itu terhadap Koperal Mohamed Shahrul Nizam Mohamed Salleh di Jalan Pattani, Georgetown.

Majistret L Umma Devi kemudian menetapkan jaminan RM3,000 seorang dengan seorang penjamin.

Sementara itu, peguam kedua-dua tertuduh, Muhammad Asri Abdul Hamid, ketika ditemui di luar kamar, berkata, Shaikh Abdul Shukor mempunyai penyakit bengkak hati manakala bapanya adalah pesakit jantung.

"Kedua-dua tertuduh mempunyai penyakit dan itu menyebabkan mereka bertindak di luar jangkaan terhadap mangsa," katanya.

Mahkamah kemudian menetapkan kes akan disebut semula pada 19 Mei hadapan.
-hmetro-

Tiada ulasan: