"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

7 ditahan, angka korban letupan di Sri Lanka lepasi 200

Reuters
COLOMBO: Tujuh ditahan dan 3 pegawai polis terbunuh dalam serbuan ke atas sebuah rumah di Colombo hari ini, ketika angka korban akibat satu siri letupan di gereja dan hotel mewah di Sri Lanka kini melepasi 200 orang, kata polis dan media tempatan.

“Kita mempunyai maklumat 207 kematian dari semua hospital. Berdasarkan maklumat itu, setakat ini kita mempunyai 450 mangsa cedera dimasukkan ke hospital,” kata jurucakap polis, Ruwan Gunasekera kepada wartawan di Colombo.

Belum ada butiran mengenai serbuan ke atas rumah di ibu negara Sri Lanka itu.

Lapan letupan, dengan sebilangannya yang pegawai beritahu dilakukan pengebom berani mati, yang menyebabkan kerajaan mengisytiharkan perintah berkurung serta larangan ke atas media sosial, termasuk Facebook dan WhatsApp.

Tiada ulasan: