"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua cawangan isytihar tinggalkan Pas sertai AMANAH

NASUHA RAHMAN
Ketua Pas Cawangan Kampung Lundang Ustaz Mat Wan Yusoff menyerahkan borang keahlian kepada Pengerusi AMANAH Kelantan Wan Rahim Wan Abdullah.
Tiga orang Ketua Pas Cawangan telah bersetuju mengisytihar diri mereka untuk meninggalkan Pas di atas alasan tidak boleh menerima kerjasama politik Pas-Umno .

Mereka termasuklah Ustaz Mat Wan Yusoff, Ustaz Hassan Deraman dan Ab Hamid Omar.

Ketua PAS Cawangan Kampung Lundang Ustaz Mat Wan Yusoff yang bersama parti islam sejak 20 tahun lalu menyertai AMANAH sekali gus bersama-sama menubuhkan AMANAH Cawangan Kampung Lundang Kota Bharu pada satu majlis yang berlangsung pada Hari Raya Qurban, 11 Ogos lalu.

Beliau menyatakan tidak dapat menerima kerjasama politik Pas dengan Umno seperti yang sedang berlaku sekarang.

Beliau juga gembira apabila Datuk Husam Musa dipilih sebagai Ketua AMANAH Kawasan Kota Bharu sesi 2019 2022 pd Mesyuarat Tahunan 3 Ogos lalu.

Ustaz Mat turut menyerahkan 30 keping borang permohonan menjadi ahli AMANAH sebagai tambahan kepada 80 permohonan yang dikemukakan pada Hari Raya Puasa yang lalu.

Borang-borang keahlian diserahkan Pengerusi AMANAH Kelantan Cikgu Wan Abd Rahim Wan Abdullah.

Hadir sama adalah peguam Yusoff Yaakob selaku Setiausaha AMANAH Kawasasan dan Ketua Pemuda AMANAH Kawasan Hamzi Che Mood.

Umno dan Pas memuktamadkan kerjasama antara kedua-dua parti melalui pemeteraian piagam dan memorandum persefahaman (MoU) yang akan diadakan pada 14 September depan.

Piagam dan MoU itu akan ditandatangani sendiri presiden kedua-dua parti dan majlis itu akan dihadiri semua pemimpin UMNO serta PAS dari seluruh negara.

Tiada ulasan: