"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Save Kelantan dapat perhatian umum, ada mula ketar lutut, jadi medan rakyat mengadu

MOHD SAYUTI OMAR

Malam tadi telah berlangsung peluncuran Save Kelantan dengan penyerahan “watikah” kepada ketua-ketua zon atau kawasan.

Hampir semua zon atau kawasan dibentuk mengikut sempadan Parlimen telah menerima watikah masing-masing yang disampaikan pengerusinya Husam Musa. Majlis berlangsung di Tanah Merah.

Dengan peluncuran Save Kelantan peringkat negeri itu nampaknya NGO tersebut serius. Wajarlah kalau ada pihak tertentu khasnya daripada parti agama sendiri khususnya Mohd Amar mula berasa ketar lutut.

Ada juga yang membuat komplot agar Husam diambil tindakan oleh partinya. Kata Mohd Amar, Save Kelantan sebenarnya untuk save Husam agar terus bernilai dalam politik.

Dengan pelantikan ketua-ketua Save Kelantan di seluruh zon atau kawasan itu sudah jelas dan terang ke mana gerakan berkenaan untuk dipancukan selepas ini.

Sama ada ia diprejudiskan sebagai agenda politik indvidu atau sebaliknnya, yang nyata Save Kelantan mendapat sokongan dan perhatian umum, menjadi tempat rakyat yang susah, dianiaya memanggung.

Setidak-tidaknya apa yang dilakukan oleh NGO itu terarah kepada membela nasib rakyat dan negeri Kelantan.

Gerakan dipancukan Save Kelantan lebih ke depan hatta berbanding parti-parti pembangkang di Kelantan termasuk PTC.

Tiada ulasan: