"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zulkefli Sudah Memperolehi Bantal Yang Diingini

Mohd Sayuti Omar

TAHAP kesabaran PKR akhirnya berakhir juga. Petang ini parti berkenaan telah mengambil tindakan memecat ahli parlimen Kulim - Bandar Baru, Zulkefli Nordin. Pemecatan itu diumumkan oleh Penasihat PKR, Anwar Ibrahim. Tindakan itu dilihat jalan terakhir setelah parti itu begitu bertolak ansur dengan wakil rakyat berkenaan yang mempamirkan politik tikus belutnya sejak beberapa bulan.

Beliau diberi masa 14 hari untuk merayu. Namun saya percaya wakil rakyat itu tidak akan mengemukakan rayuan. Pemecatan itu bak kata seperti orang mengantuk di sorong bantal. Dia sengaja membuat pelbagai onar dan mengamalkan politik tikus belut bagi memaksa PKR memecatnya.

Saya telah mengetahui sejak awal dulu mengenai hal ini bagaimana satu konsesus telah dicapai antara wakil rakyat ini dengan Najib Razak. Penarikan balik injuksi ke atas kemenangan beliau di kerusi Bandar Baru - Kulim adalah setelah berlakunya perundingan give and take.

Siapa yang mengiringi wakil rakyat ini ke rumah Najib di Jalan Duta dalam pengetahuan saya. Orang itu adalah sang belaci poket tembus yang mudah kelihatan di kaki lima menjelang tengah hari atau senja untuk makan percuma.

Apa yang saya tulis dan dikritik hebat oleh pengkagum wakil rakyat tikus belut ini sudah menjadi kenyataan. Sesiapa berminat boleh belek arked blog ini setahun lepas.

Sementara itu saya tidak fikir wakil rakyat ini akan akur dengan desakan PKR agar beliau mengosongkan kerusi Bandar Baru- Kulim. Katak (pukul) sampai mampus pun beliau tidak akan berbuat demikian. Kalau selama ini beliau berhempas pulih dan habis cara untuk mempertahankan kerusi berkenaan sehingga sanggup menjual maruah dan mengadaikan prinsip Islamnya yang tebal itu, masakan dia akan sanggup mengosongkan kerusi?

Desakan PKR itu hanya sia-sia saja dan akan digelakkan oleh wakil rakyat itu selepas ini. PKR perlu menutup buku wakil rakyat berkenaan dan usah sesiapa mengulasnya lagi. Anggaplah apa yang berlaku satu episod untuk mengajar PKR. Selamat!

Tiada ulasan: