"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahkamah Persekutuan arah pilihan raya di kerusi DUN Rantau

Mahkamah Persekutuan hari ini menolak rayuan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya dan timbalan presiden Umno yang menjalankan tugas-tugas presiden, Mohamad Hassan berhubung rayuan terhadap keputusan Mahkamah Khas Pilihan Raya.

Mahkamah Pilihan Raya itu sebelum ini memutuskan kemenangan Mohamad di kerusi DUN Rantau pada Pilihan Raya Umum Ke-14 lalu, batal dan tidak sah.

Ketua Hakim Negara Richard Malanjum berkata calon PKR Dr S Streram mempunyai lokus standii untuk memfailkan petisyen itu.

Beliau juga berkata bahawa Stream telah menyatakan dengan jelas kesalahan pilihan raya.

Hakim Malanjum juga memerintahkan SPR dan Mohamad untuk masing-masing membayar kos RM10,0000.
-malaysiakini

Tiada ulasan: