"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Seleweng dana OKU RM600,000, SPRM tahan pemimpin Umno Perak

Mohamad Fadli
PETALING JAYA:
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Perak menahan seorang timbalan ketua bahagian Umno negeri itu berhubung dakwaan menyeleweng dana hingga RM600,000 milik sebuah persatuan orang kurang upaya (OKU).

Pengarah SPRM Perak Mohd Fauzi Mohamad mengesahkan perkara itu dan memaklumkan ahli politik berkenaan ditahan pada 3 September lalu di SPRM negeri.

“Suspek masih ditahan hingga esok. SPRM sedang menyiasat kes ini bawah Seksyen 23 Akta SPRM kerana salah guna kuasa.

“Kes ini masih dalam siasatan,” katanya kepada FMT.

Fauzi berkata, ahli politik berkenaan juga merupakan presiden persatuan OKU itu.

Beliau bagaimanapun menafikan penahanan ahli politik berkenaan melibatkan aktiviti dalam partinya.

“Tangkapan dan siasatan dibuat atas kapasitinya sebagai presiden persatuan OKU. Kes masih dalam siasatan,” katanya.

Tiada ulasan: