"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Serang’ pimpinan kerajaan pintu belakang bukan pegawai kerajaan

MALAYSIA DATELINE

Presiden AMANAH Mohamad Sabu meminta pimpinan dan ahli parti itu tidak menyerang mana-mana kakitangan kerajaan khususnya pasukan keselamatan negara seperti Panglima Angkata Tentera atau Ketua Polis Negara.

Mohamad berkata jika mahu memberi kritikan hendaklah tumpu kepada Perdana Menteri dan menteri-menteri ‘kerajaan pintu belakang’.

“Jika mahu membuat kritikan, tumpukan kritikan kepada Perdana Menteri dan menteri menteri kerajaan pintu belakang, bukan kritikan terhadap mana mana kakitangan kerajaan khususnya pasukan keselamatan negara,” kata beliau dalam kenyataan ringkas.

Katanya, jika ada sebarang kesilapan dilakukan oleh individu, ia adalah kesalahan individu dan bukan kesalahan pasukan kerana mereka bekerja dibawah ‘government of the day’.

“Tumpukan kritikan terhadap mereka yang terlibat merampas kuasa dalam kalangan ahli-ahli politik kerana mereka ada ruang menjawab kritikan kita.

“Berbeza dengan kakitangan kerajaan yang berada di bawah ‘government of the day’ dan hanya melaksanakan tugas,” ujarnya. 

Tiada ulasan: