"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar perempuan cun yang sanggup berkorban jiwa raga demi BIGBANG.

ehGosip
Aku terkejut. Siyes terkejut.
Perempuan melayu islam yang sanggup meredah apa sahaja demi mendapatkan tiket konsert bigbang. Untuk rekod, gambar di atas ini dirakamkan bulan julai 2012. Konsert bigbang pula baru jek berlalu semalam. Tue pun dorang redah walaupun hujan. Tapi hujan tue sekejap je la. Betul2 peminat setia wa cakap lue.

Tiket vip termahal bernilai rm688. Yang termurah ialah rm388.

Ramai juga orang2 di malaysia yang sanggup buang duit untuk beli tiket konsert berharga rm388 ek? Aku nak beli baju bernilai rm200 pun aku fikir dekat sejuta kali. Ini depa kemain senang lenang beli tiket konsert vip berharga 388? Mesti kategori kaya raya neh.

Tiket biasa plak paling murah rm98. Haha. 98 pun mahal juga. Kalau korang tanya aku le.

Untuk rekod, konsert bigbang di malaysia mencecah kos sebanyak rm4juta. WOW.. mahal juga kos nak buat konsert di malaysia ek.

Menerusi apa yang aku tengok kat astro memang kemain meriah sambutan ke atas konsert bigbang. Setakat perempuan cina menjerit2 tue aku tak heran satusen pun. Lantak la dorang menjerit2 sampai terkeluar anak tekak. Tapi aku terperanjat sampai terbeliak2 mata besar aku bila tengok perempuan melayu menjerit2.

Alamak ai.

Yang pakai tudung pun kemain lagi kaw. Sedih. Kalau dorang neh aku leh jumpa bleh la aku hasut dorang dari jerit2 untuk bigbang yang satusen tak membantu kita baik la kita jerit2 untuk perjuangkan hak2 kita. Kalau pun ko hidup senang fikirkanlah berapa ramai muslim malaysia yang merempat yang memerlukan duit2 itu.. ini bagi pada bigbang. Alahai.. betul2 membazir la weh.

Sama seperti membazirnya perkara kat bawah neh.
  • Selain sperkara lagi yang patut dikongsi, menjadi fenomena lazim di konsert KPop, para peminat akan bersatu dan memberikan kejutan atau projek sokongan kepada artis pujaan mereka. BIGBANG tidak terlepas untuk merasainya. Bermula dengan bas, kain rentang sepanjang 50 meter (yang menelan kos lebih RM10,000) dan sehingga lah malam tadi projek 'Yellow Sea' (lightstick), LED biru (sewaktu lagu Blue) dan LED merah (sewaktu lagu Fantastic Baby) dan ucapan awal selamat hari lahir (yang ke-25) kepada TOP. Syabas kepada gabungan kelab peminat BIGBANG iaitu BigBang 1st Malaysia, My-vip, YG-Hype, Myvip atas usaha gigih kalian yang mengagumkan.

Sumber : sini

Syabas kepada kebodohan anda mengkayakan artis2 kesayangan anda. Ini barulah cinta kepada artis. Beli tiket mereka, kayakan mereka, mereka hidup senang lenang dengan rumah besar, kereta mewah, pakai baju berjenama, ada duit lebih cantikkan wajah dan badan.

Rileks.

Peminat2 bigbang jangan mudah melatah bila presiden kpopers bercakap benar. Susah tau nak pegang amanah jadi pemimpin cekap, bijak, jujur dan amanah neh. Bukan kerja mudah.

Aku bukan kutuk bigbang pun. Aku cuma kutuk peminat2 bigbang yang extreme terutamanya penganut muslim tue hah. Aku bahkan salute bigbang. Macam mana ek dorang berjaya perbodohkan korang?

Banyak kali aku terfikir soklan tue. Aku kena banyak belajar dari bigbang. Bukan apa, aku pun ada ura2 nak cedok duit2 dari poket korang tue. Tapi aku buat atas niat yang baik la. Paling2 koman ko dan aku dapat pahala. Daripada bagi kat bigbang yang terang2 dapat dosa. Muahaha..

Kalau rasa nak menangis, p la tengok gambar2 konsert kat sini. Kalau rasa nak terkejut dan pitam p la buka astro 705 dan 708. Aku rasa tak lama lagi kat 393 iaitu one hd pun mesti ada punya.

Umat islam sibuk kpop, jakim sibuk kejar jacklyn victor. Kelakar lah plak aku rasa.

Wakaka..

Sumber gambar : sini

Tiada ulasan: