"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jika rusuhan 13 Mei berlaku lagi, ORANG MELAYU PALING RUGI

Koon Yew Yin
Jika  rusuhan 13 Mei berlaku lagi, ORANG MELAYU PALING RUGI
Semakin dekat kita menghampiri pilihanraya umum untuk benar-benar diadakan, semakin banyak laungan terdesak oleh ahli-ahli politik yang tidak bertanggungjawab menggambarkan bahawa tragedi berdarah 13 Mei akan berlaku sekali lagi jika kebanyakkan parti politik dan mereka yang berkepentingan tidak berpuas hati dengan keputusan pilihanraya.


Hakikat bahawa ugutan ini ditujukan kepada kaum Bumiputera yang terdapat dalam masyarakat kita secara terang-terangan kerana ia dinyatakan dalam bahasa kebangsaan jelas dan boleh didapati dalam setiap media cetak dan atas talian menjadikan saya curiga akan tujuan sebenar ahli politik yang mendakwa bahawa mereka hanya mahu menyelamatkan keadaan jika keputusan piliharaya tidak menyebelahi mereka untuk meneruskan kuasa dalam struktur yang sedia ada.

Pada fikiran saya, ahli-ahli politik ini bukan sahaja cuba meletakkan tekanan kepada pengundi Melayu untuk memberi undi kepada mereka, malah mereka dengan terang-terangan memberitahu strategi mereka- jika kalah, mereka akan membuat kacau dan mengganas. Akibatnya, ketidakstabilan politik akan berlaku secara otomatik jika parti pembangkang menang dalam pilihanraya.

Ugutan ke atas pengundi dan juga kenyataan mahu melancarkan kekacauan dan bertindak samseng dalam masyarakat kita tidak boleh diterima sama sekali. Beberapa ahli akedemik dan politik dari pakatan pembangkang telah mengutuk tindakan menakut-nakutkan rakyat tidak lama dahulu. Namun begitu tidak banyak yang telah dilakukan oleh komuniti peniaga dan juga persatuan profesional yang lain untuk mengutuk dan memberi amaran kepada ugutan ini walaupun merekalah yang akan kerugian besar jika episod 13 Mei berlaku lagi.

Banyak lagi yang perlu dilakukan oleh mereka yang mempunyai kepentingan untuk mengutuk individu dan juga organisasi yang mengugut kerana ugutan mereka akan benar-benar berlaku semakin kita menghampiri hari itu nanti.

Ugutan terbuka Sharizat


Provokasi terbaru 13 Mei berlaku pada perhimpunan agung Umno baru-baru ini. Dalam perhimpunan ini, Ketua Wanita Umno, Sharizat Jalil memberi amaran bahawa tragedy 13 Mei akan berulang jika Umno menjadi lemah dan tidak mampu menghadapi cabaran mereka. Amaran ini dilakukan secara terang-terangan dalam ucapan pembukaannya dan ini menunjukkan cara mereka yang terdesak ini berfikir sudah menjadi kebiasaan dalam budaya politik mereka.


Apa yang lebih memeranjatkan lagi adalah kedua-dua Najib dan Muhyiddin Yassin sebagai presiden dan timbalan presiden dan lebih-penting lagi sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri, gagal membidas kenyataan Sharizat yang cuba menakut-nakutkan rakyat. Malah, Timbalan Perdana Menteri cuba mempertahankan ucapan Sharizat dengan menjelaskan bahawa keganasan bakal berlaku dibawah pemerintahan pakatan rakyat.

Pemimpin Umno yang lain, seperti timbalan presiden Hishamuddin Hussein juga telah pergi jauh dengan menyatakan bahawa perhatian yang diberi ke atas kenyataan 13 Mei Sharizat telah diputar belit oleh pembangkang dan mereka menyalahkan pula media pro-pembangkang dan elemen-elemen pembangkang yang lain.

“Sharizat sudah memaklumkan kepada saya bahawa ini merupakan satu lagi perkara yang akan digunakan oleh pecahan lain, hanya kerana ia berlaku pada perhimpunan agung,” menteri yang bertanggungjawab akan keselamatan dalam negara dilaporkan berkata dalam kenyataannya membidas jika rakyat patut memandang hal ini dengan serius.

Walaupun jika ia merupakan kes reaksi melampau terhadap kenyataan media yang menakut-nakutkan rakyat, diingatkan agar Sharizat dan rakan-rakannya untuk jangan sekali-kali cuba bermain dengan api atau cuba menggalakkan ahli parti yang lain yang suka mengugut akan berlakunya kejadian 13 Mei dan lebih teruk lagi, memberi izin atau menjustifikasikan keganasan dan kecelakaan rusahan perkauman seperti apa yang mereka sedang lakukan sebelum pilihanraya berlangsung.

Susulan keganasa pilihanraya

Jika berlaku pertumpahan darah dan keganasan akibat pilihanraya yang akan datang, orang bukan Melayu bukanlah mangsa sebenar atau akan menderita akibat kejatuhan pasaran saham dan kehancuran ekonomi negara kerana kita akan melihat ramai usahawan dan pelabur tempatan mahupun asing meninggalkan negara ini. Penderitaan akan menjadi ekslusif kepada orang Malaysia terutamanya mereka yang sedang menikmati kehidupan yang mewah sekarang ini.

Kita harus ingat bahawa pada tahun 1969, mereka tidak begitu rugi, hari ini, situasinya sangat berbeza. Orang Melayu banyak memegang ekonomi seperti perbankan, industri pembuatan, teknologi tinggi dan banyak lagi syarikat yang tersenarai. Hasilnya, perkembangan ini telah melahirkan ramai orang Melayu kelas pertengahan dan atasan yang bakal menanggung risiko jika peristiwa 13 Mei berulang lagi. Mereka mungkin akan lenyap sama sekali apabila ekonomi mengalami kehancuran dan kehilangan keyakinan ekonomi tidak kembali.

Satu lagi episod 13 Mei tidak boleh dibayangkan dan dimaafkan kecuali kepada mereka yang dikaburi oleh kerakusan untuk berkuasa sehinggakan mereka sentiasa mengingatkan diri mereka sendiri akan kemungkinan buruk itu. Walau bagaimanapun, sekiranya ia benar-benar berlaku, tidak seperti kejadian pertama 13 Mei, ia sudah jelas siapakah dalangnya.

Kesimpulan:

Saya percaya, artikel ini akan menjadikan lebih ramai lagi mereka yang mempunyai kepentingan- ahli perbankan, ahli peniagaan terkemuka, ahli akademik dan juga pemimpin parti-parti politik- untuk bersuara dan mengutuk percubaan mengugut akan berulangnya kejadian 13 Mei jika berlaku perubahan dalam pemerintahan. Orang Melayu harus ingat, jika Pakatan Rakyat memerintah, akan ada lebih ramai ahli parlimen Melayu dari kaum lain.

Orang Melayu akan kerugian besar jika rusuhan 13 Mei berlaku lagi.
- cpi

1 ulasan:

kassim berkata...

Sedih Melihat Nasib Agama Islam, Masa Depan Orang-Orang Malayu dan Cucu Cicit Kita Dan Negara Kita Yang Kita Cintai Ini BINASA.

Apa yang saya nampak kita orang-orang Melayu akan membinasakan diri kita sendiri, agama Islam dan masa depan cucu cicit keterunan kita.

PUNCANYA ADALAH PERPECAHAN DIKALANGAN ORANG-ORANG MELAYU ISLAM ITU SENDIRI.

Kita perlu kaji sejarah negara jiran di selatan Semenanjung Malaysia. Asalnya Pulau itu milik Melayu. Melayu yang memerintahnya. Bila berlaku perpecahan dikalangan orang-orang Melayu di situ Bangsa Asing dapat menguasai negara tersebut. ORANG MELAYU DI NEGARA ITU HIDUP MEREMPAT DI NEGARA YANG PADA ASALNYA ADALAH MILIK MEREKA.

DIANTARA KESAN BURUKNYA ADALAH:

1) Tak mungkin orang Melayu boleh menjadi Perdana Menteri di negara tersebut.
2) Tiada juruterbang/pilot Melayu bagi pesawat pejuang tenteranya.
3) Azan tak bolek kuat dan speaker mesti menghala kedalam masjid
4) Saluran TV kegemaran orang Melayu tidak dibenarkan mengucap “Assalammualaikum” semasa memulakan apa jua rancangan
5) Dalam tentera kalau orang Melayu dapat jadi Sarjan sudah kira bernasib baik
6) Bila menghantar alatan-alatan tentera - tentera daripada Orang Melayu tunggu di gate sahaja dan tidak dibenarkan masuk kedalam pengkalan.
7) Penduduk-penduduk Melayu dipecah-pecahkan supaya tidak kuat.
8) Bangsa yang sama dengan pemerintah dibiarkan/digalakkan untuk menjadi rakyat negara tersebut. Ini terus menenggelamkan majoriti Melayu disana.

Apa yang menyebabkan berlaku keadaan tersebut ialah PERPECAHAN DIKALANGAN ORANG-ORANG MELAYU.

MAHUKAH KITA KEADAAN TERSEBUT BERLAKU DI NEGARA KITA???

Sebenarnya penindasan dan tekanan terhadap Orang-Orang Melayu secara halus telah pun mula berlaku di salah sebuah negeri di Negara kita ini.

Kalau kita tidak berkuasa dinegara kita ini jangan MIMPIKAN Orang Melayu menjadi:-

a) Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri (mungkin satu penggal saja)
b) Menteri di Kementerian yang penting seperti Kementerian Kewangan dll.
c) Menjadi Ketua Setiausaha Negara
d) Menjadi Ketua Polis Negara
e) Panglima Angkatan Bersenjata kita, Tentera Darat, Laut dan Udara
f) Pegawai-Pegawai Daerah
g) Dan lain-lain jawatan yang dipegang oleh Orang-Orang Melayu kini.

JANGAN BIARKAN KEADAAN TERSEBUT BERLAKU DI NEGARA KITA INI!!!

Kehancuran Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara ini boleh dielakkan!!! BAGAIMANA?

ORANG MELAYU MESTILAH BERSATU

Jangan kira Parti – PAS, UMNO atau PKR. KITA BERSATU ATAS DASAR KITA ORANG ISLAM DAN ORANG MELAYU.

Bila bersatu kita tidak perlu “MEMINTA SEDEKAH UNDI UNTUK MEMERINTAH NEGARA KITA INI”

Hukum apa pun boleh kita laksanakan – UNDANG-UNDANG ISLAM, HUDUD dan sebagainya boleh kita laksanakan sebab KITA BERSATU DAN KITA MAJORITI.

Sekarang ni baik parti apa pun PAS, UMNO, PKR tak mungkin dapat melaksanakan Undang-Undang Islam OLEH KERANA KITA BERPECAH. Ini memang di sukai oleh bangsa asing. JANGAN KITA MELUTUT KEPADA MEREKA.

Ingat perintah Allah dan Rasullullah saw. Kita ORANG ISLAM mestilah bersatu barulah kita kuat.

SAYA CABAR PEMIMPIN PAS, UMNO DAN MELAYU DALAM PKR SUPAYA SELAMATKAN ISLAM, ORANG MELAYU DAN KETURUNAN KITA.

KETEPIKAN KEPENTINGAN DIRI SENDIRI DAN BERJUANGLAH UNTUK ISLAM, BANGSA MELAYU/KETURUNAN KITA DAN NEGARA KITA.

“BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH”

Ingat “Mereka Berpecah” Untuk Menguatkan Kedudukan Mereka.

Jangan Perpecahan Kita Mengjahanamkan Agama Islam, Bangsa Melayu Dan Negara KITA.




INGAT “GRAND PLAN” MEREKA UNTUK MENYATUKAN NEGARA KITA DENGAN NEGARA DI SELATAN TANAH AIR. JIKA BERLAKU MEREMPATLAH ORANG MELAYU DI NEGARA SENDIRI

Saudara Ikhlas Memperjuangkan Islam, Bangsa Melayu Dan Negara Melayu ini ??? Tolong Sebarkan Nota Ini.