"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cerita Jerebu di Johor

FB Aminolhuda Bin Hassan
Jerebu yang agak tebal melanda negeri Johor. Saya berhenti di lampu isyarat Pekan Pt. Yaani. Saya tidak nampak dengan jelas pasar awam pekan pt. Yaani yang terletak sejauh 100 meter dari simpang tersebut. Keadaan yg merbahayakan orang ramai dari sudut kesihatan dan keselamatan pengguna jalan raya.
(pemandangan di Parit Yaani)
(Pemandangan di Benut)

FB Dr ungku Mohd Noor Mahmood

Jerebu di Batu Pahat lebih buruk dari semalam.Habuk halus melekat di sana sini.Ia mengandungi bahan karbon aktif merangsang sistem tubuh terutama pernafasan.Tubuh bertindak balas mengeluar simptom.Himpunan simptom tercipta pelbagai jenama penyakit . Apa yg perlu di rawat ?, sistem atau simptom ?

Tiada ulasan: