"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gila babi: Pukul dan samun abang kembar sendiri

Adik pukul, samun abang kembarDisebabkan wang, seorang adik tergamak memukul dan menyamun abang kembarnya sendiri.
Suspek bersama tiga lagi rakannya melakukan jenayah tersebut di Jalan Tun Dr Awang, Bayan Baru di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, mangsa dikatakan dalam perjalanan untuk menjemput isterinya yang bekerja di sebuah hotel berdekatan sebelum didatangi keempat-empat suspek terbabit termasuk adik kembarnya.

Mereka menghalang kereta yang dipandu mangsa, kemudian menarik keluar dan membelasah sebelum meninggalkannya beberapa meter dari lokasi kejadian.

Mangsa, Abdul Jabar Mohd. Ali, 37, bagaimanapun sempat memandu keretanya ke tempat kerja isterinya sebelum dibawa ke balai polis untuk membuat laporan.

Mangsa cedera di bahagian muka serta kepala dan kini dirawat di Hospital Balik Pulau.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Barat Daya, Supritendan Hatta Md. Zin ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Menurutnya, mangsa mengalami kerugian lebih RM10,000 selepas semua barang berharga serta wang tunai sebanyak RM5,000 disamun kesemua suspek.

"Kita sedang memburu kesemua suspek dan kes ini di siasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan," ujarnya.
-Utusan-

Tiada ulasan: