"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua Orang Insan yang BODOH dalam menganalisis Isu Mesir

FB Penerus Perjuangan
Gambar: Dua Orang Insan yang BODOH dalam menganalisi Isu Mesir,  Kiri : Khiri Jalalluddin sebagai Atase Pendidikan Akademik (Perubatan), Unit Penyelidikan dan Pengkomersilan di Education Malaysia Egypt. pegawai kerajaan.  kanan : Mohd Faizal Sabhon Graduan Ijazah Sarjana Muda Universiti Al-Azhar dalam bidang syariah dan sekarang menuntut di Universiti Cairo dalam bidang Perundangan Islam di peringkat Sarjana (MA) tokoh yang beliau kagum adalah Tun Dr. Mahathir Mohamad, Blog : http://www.ezoegypt.blogspot.com  boleh lihat pada WALL FACEBOOK mereka.   Disaat sahabat-sahabat seperjuangan kita memperjuangkan Syariah dan Syariyyah, dua individu ini boleh mengatakan mereka pengganas, jika mereka pengganas sudah lama mereka mengganas sejak 30 Jun yang lalu, mengapa mereka tidak lakukan, malah sebulan lebih mereka bermunajjat di dua medan Nahdah dan Rab'ah.  Dalam Al-Quran menyebut seseorang berhak malah wajib mempertahankan diri mereka apabila mereka diserang dengan syarat tidak dahulukan serangan.  Dan perangilah kerana (menegakkan dan mempertahankan) agama Allah akan orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang menceroboh. (Al-Baqarah 2:190)  Jika ada bukti yang jelas bahawa pihak Penyokong Dr. Mursi melakukan serangan dahulu sila kemukakan...jangan hanya tayang video pendek dan ambil berita yang telah dimanipulasi.
Kiri: Khiri Jalalluddin sebagai Atase Pendidikan Akademik (Perubatan), Unit Penyelidikan dan Pengkomersilan di Education Malaysia Egypt. pegawai kerajaan.

kanan: Mohd Faizal Sabhon Graduan Ijazah Sarjana Muda Universiti Al-Azhar dalam bidang syariah dan sekarang menuntut di Universiti Cairo dalam bidang Perundangan Islam di peringkat Sarjana (MA) tokoh yang beliau kagum adalah Tun Dr. Mahathir Mohamad, Blog : http://www.ezoegypt.blogspot.com/

boleh lihat pada WALL FACEBOOK mereka.

Disaat sahabat-sahabat seperjuangan kita memperjuangkan Syariah dan Syariyyah, dua individu ini boleh mengatakan mereka pengganas, jika mereka pengganas sudah lama mereka mengganas sejak 30 Jun yang lalu, mengapa mereka tidak lakukan, malah sebulan lebih mereka bermunajjat di dua medan Nahdah dan Rab'ah.

Dalam Al-Quran menyebut seseorang berhak malah wajib mempertahankan diri mereka apabila mereka diserang dengan syarat tidak dahulukan serangan.

Dan perangilah kerana (menegakkan dan mempertahankan) agama Allah akan orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang menceroboh.
(Al-Baqarah 2:190)

Jika ada bukti yang jelas bahawa pihak Penyokong Dr. Mursi melakukan serangan dahulu sila kemukakan... jangan hanya tayang video pendek dan ambil berita yang telah dimanipulasi.

1 ulasan:

cikmatgelap berkata...

DI MESIR TU CUMA ADA DUA GOLONGAN YG TERLIBAT ,ANTARA YG NAK ISLAM DAN SATU GOLON GAN LAGI GOLONGAN MUNAFIK YG MEMUSUHI ISLAM...AGAK2 KEDUA2 ORG TERMASUK GOLONGAN YG MANA????????