"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Disebat 99 kali kerana berparti separuh bogel

sebat
TEHRAN - IRAN. Lebih 30 pelajar dijatuhkan hukuman sebat sebanyak 99 kalis elepas didapati terlibat dalam parti bebas di Qazvin kelmarin.

Menurut laporan AFP, kesemua pelajar yang terlibat telah ditahan.

"Penahanan jumlah pelajar perempuan dan lelaki yang banyak, berkeadaan separuh bogel, minum arak dan berkelakuan tidak senonoh, telah menghina orang awam," kata kenyataan dari media tempatan, Mizanonline, Khamis lepas.

Menurut kenyataan tersebut lagi, siasatan dan perbicaraan kes tersebut berjaya diselesaikan kurang dari 24 jam pelajar-pelajar tersebut ditahan.

Amaran juga dikeluarkan iaitu restoran dan dewan-dewan yang membenarkan aktiviti-aktiviti tidak senonoh dan menghidang arak akan ditutup.
-sinarharian

Tiada ulasan: