"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Chong Wei pakai tudung? (Gambar)

Chong Wei sedia lawan badminton dengan ‘kembar’
FMT Reporters

PETALING JAYA: Jaguh badminton dunia, Datuk Lee Chong Wei berkata beliau sedia untuk berlawan dengan ‘kembarnya’ yang juga seorang wanita Melayu, Ika Syazwani.


The Star Online melaporkan, Chong Wei berkata setuju untuk berlawan dengan Ika ketika ditanya wartawan selepas satu majlis hari ini sama ada beliau mahu bermain badminton dengan pelajar Universiti Utara Malaysia itu, atau tidak.

“Boleh. Jika kita ada masa, kita boleh aturkan,” katanya selepas majlis penyampaian hadiah XOX Mobile kepada atlet dan jurulatih yang memenangi pingat pada Olimpik Rio, hari ini.

Baru-baru ini, Ika yang mempunyai wajah seiras Chong Wei menjadi sensasi di media sosial selepas gambarnya tersebar.

Ika yang juga peminat Chong Wei berkata beliau menerima kira-kira 4,000 permintaan untuk menjadi rakannya di Facebook dan memang teringin bertemu Chong Wei sejak 2010, serta bermain badminton dengannya.

Dalam laporan berasingan dalam The Star Online pada majlis penyampaian hadiah itu, Chong Wei menafikan khabar angin yang beliau mempunyai aset bernilai RM300 juta seperti didakwa laman web thecelebritiesnetworth.com.

Laman web itu mendakwa Chong Wei, pemenang tiga kali pingat perak di Olimpik mempunyai aset bernilai AS$75 juta dalam bentuk kereta mewah, hartanah dan urus niaga duta jenama.

“Jika saya ada RM300 juta saya rasa saya berhenti main badminton. Saya rasa tak perlu kerja, duduk rumah saja,” katanya.

Chong Wei berkata beliau tidak percaya atlet Malaysia boleh memperoleh pendapatan sebanyak itu dan untuk mendapat RM10 juta pun sukar bagi pemain badminton, tidak seperti pemain golf, tenis atau bola sepak profesional.

Pada majlis itu, XOX Mobile – di mana Chong Wei ialah duta produk itu – menghadiahkannya RM110,000. Sebelum ini, Chong Wei dihadiahkan hadiah wang tunai RM200,000 daripada kerajaan dan pencen seumur hidup RM3,000.

Beliau juga menerima sebuah kondominium bernilai RM1.5 juta daripada seorang syarikat hartanah kerana pencapaiannya dalam Olimpik Rio.

Tiada ulasan: