"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Exco Pulau Pinang anjur program ‘bulan onani’?

Exco Pulau Pinang nafi anjur program ‘bulan onani’
Bernama

GEORGE TOWN: Polis menerima laporan daripada seorang exco kerajaan negeri hari ini yang menafikan terlibat dengan penganjuran 1 program tidak bermoral di Batu Ferringhi dekat sini.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Anuar Omar berkata, Pengerusi Pembangunan Pelancongan dan Kebudayaan Negeri Danny Law Heng Kiang dalam laporannya mendakwa beliau sama sekali tidak mengetahui mengenai program itu.

“Exco itu mengetahui mengenai perkara itu ketika berada di pasar Jelutong selepas seorang lelaki tidak dikenali memberikan 1 kertas kepada beliau dan apabila berada di rumah dia memeriksa kertas tersebut dan ia berkaitan program “bulan onani”,” katanya di sini hari ini.

Difahamkan 1 kenyataan berkaitan program itu dimuat naik dan tular di laman Facebook dan mendakwa ia anjuran sebuah hotel dengan kerjasama Penang Tourism.

Sehubungan itu, Anuar berkata polis sedang mengesan pemilik akaun laman sosial itu bagi membantu siasatan.

Menurut Anuar, ia merupakan laporan ke-2 yang diterima polis berhubung program berkenaan.

Sebelum ini, sebuah hotel di Batu Ferringhi membuat laporan polis menafikan menjadi penganjur program itu selepas sebuah kain rentang berhubung pesta berkenaan memaparkan nama hotel tersebut.

Sementara itu Ketua Menteri Lim Guan Eng semalam dilaporkan berkata, beberapa pihak yang tidak bertanggungjawab didakwa tidak berpuas hati terhadap sektor pelancongan Pulau Pinang bertindak menyebarkan fitnah menerusi sebuah program yang tidak wujud.

Katanya, pihak terbabit juga dilihat cuba untuk sabotaj dan memudaratkan kerajaan negeri dengan membuat pembohongan melalui program yang tidak pernah dianjurkan di Batu Ferringhi di sini.

Tiada ulasan: