"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kecoh Shah Rukh Khan meninggal dunia

Khabar angin kematian aktor Bollywood Shah Rukh Khan yang didakwa terlibat dalam kemalangan apabila kapal terbang peribadinya terhempas telah tersebar di laman sosial pada Ahad.

Kemudian muncul semula laman Facebook R.I.P Shah Rukh Khan yang diwujudkan oleh individu tidak bertanggungjawab bagi menarik perhatian netizen sehingga menerima hampir satu juta like.

“Pada kira-kira 11 pagi, Ahad lalu (28 Mei 2017), pelakon yang kita cintai Shah Rukh Khan meninggal dunia. Shah Rukh Khan dilahirkan pada 2 November 1965 di New Delhi. Pemergiannya akan dirindui tapi tidak akan dilupakan.

“Sila tunjukkan simpati dan takziah anda dengan menulis komen di laman Facebook ini,” tulis status pada berita palsu tersebut.

Beratus-ratus peminat aktor berkenaan meninggalkan komen dan ucapan takziah dengan menyatakan rasa sedih terhadap berita berkenaan.

Bagaimanapun, segelintir peminat tidak mempercayai berita palsu tersebut berikutan terlalu banyak berita palsu tentang kematian artis terkenal.

Mereka berkata, berita penting itu seharusnya dilaporkan oleh media-media utama di India dan bukan hanya sekadar di laman Facebook.

Pada Isnin lalu, wakil kepada pelakon Kuch Kuch Hota Hai menerusi satu kenyataan menafikan perkara berkenaan.

“Beliau kini turut termasuk dalam senarai panjang selebriti yang menjadi mangsa penipuan ini. Dia masih hidup dan berada dalam keadaan baik. Berhenti mempercayai apa yang anda baca di Internet,” ujarnya.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: