"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PKR pilih 3 kerusi Parlimen untuk Anwar tandingi

Bernama
MELAKA: Kawasan Parlimen yang akan ditandingi Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diumumkan bulan ini, kata Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Saifuddin yang juga menteri perdagangan dalam negeri dan hal ehwal pengguna, berkata setakat ini 3 kerusi Parlimen disenarai pendek untuk ditandingi Anwar, namun beliau enggan mendedahkan kawasan itu.

“Bulan ini umum jika tiada apa-apa, kawasan mana itu tunggu bila umum nanti,” katanya ketika ditemui Bernama selepas taklimat pemilihan PKR Melaka 2018 di Ayer Keroh, hari ini.


Anwar sebelum ini dilaporkan berkata, beliau tidak akan bertanding di Parlimen Permatang Pauh, Pulau Pinang dan membayangkan akan membuat penampilan semula di Parlimen pada bulan depan.

Saifuddin berkata, ahli PKR diminta memberi sokongan penuh kepada Anwar, setelah pengumuman kawasan Parlimen itu dilakukan dan bersatu sebagai sebuah jentera kukuh demi kemenangan parti itu.

“Anwar perlu sokongan dan dokongan yang kuat, terutama daripada anggota parti untuk menang, seterusnya jadi perdana menteri.

“Bagaimana hendak serah jawatan perdana menteri (kepada Anwar), sekiranya partinya kucar-kacir dan tidak bersatu. Justeru, kita perlu bersama menyokong Anwar.”

Tiada ulasan: