"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja 14 tahun dirogol, dibunuh orang gaji

MEERUT - INDIA. Satu lagi kes rogol dan bunuh menggemparkan dan mencetuskan kemarahan orang ramai di negeri Uttar Pradesh.

Kali ini, seorang gadis berusia 14 tahun diperlakukan secara kejam oleh dua lelaki yang bekerja sebagai orang gaji kepada keluarga mangsa.

Adik lelaki mangsa yang berusia 10 tahun turut diserang dengan pisau dan keadaanya dilaporkan kritikal.

Pada mulanya, polis mengesyaki serangan itu disebabkan rompakan, namun adik mangsa yang terlantar di katil hospital sempat menulis nota bagi menceritakan keadaan sebenar.

Susulan itu, polis menahan seorang tertuduh manakala tertuduh kedua telah melarikan diri.

Jenayah itu berlaku di bandar Hapur pada Rabu ketika dua beradik itu dibawah jagaan tertuduh, dikenal pasti sebagai Ankur dan Sanni.

Ankur telah bekerja dengan keluarga mangsa selama tujuh tahun, manakala Sanni diambil bekerja kira-kira empat tahun lalu.

Ketika kejadian, bapa dan ibu mangsa tiada dirumah kerana berada di luar daerah.

Siasatan polis mendapati, kedua-dua tertuduh mengambil kesempatan merogol mangsa ketika berseorangan, adik lelakinya yang kebetulan berada di tempat kejadian dan menyaksikan serangan itu turut dikelar di leher.

"Panik dengan keadaan itu, kedua-dua tertuduh bertindak menyelerakkan rumah seolah-olah berlaku rompakan.

"Namun, adik lelaki mangsa yang nyawa-nyawa ikan berjaya memberi petunjuk kepada polis sehingga jenayah sebenar terbongkar," kata Ketua Polis Hapur, Superintendan Sankalp Sharma.

Katanya lagi, hasil bedah siasat menunjukkan mangsa bergelut dengan tertuduh sebelum dibunuh.

Sementara itu, pegawai penyiasat Inspektor Ram Kumar berjanji kepada keluarga mangsa bahawa tertuduh kedua bakal dicekup tidak lama lagi. - Times of India.

Tiada ulasan: