"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapa Nik Abduh membisu?

MALAYSIA DATELINE
Rakan mendakwa ada 40 saksi hidup dengar pengakuan Nik Abduh, tetapi dia tetap membisu.
Kebisuan ahli parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz selepas Presiden Pas terpaksa menarik balik samannya ke atas Sarawak Report kini menjadi tanda tanya.

Bahkan, laman facebook AJK Pas Pusat itu menerima persoalan bertalu-talu dari rakan-rakan beliau walaupun topik lain yang dibicarakan dalam tulisannya.

Posting terakhir Nik Abduh.. isu lain tetapi ditanya isu audio beliau,.

Pada posting terakhirnya iaitu pada 5 Februari lalu, Nik Abduh memuat naik satu video kuliah dalam bahasa Arab, namun persoalan dan komentar di bawahnya penuh dengan isu ‘audio pengakuan beliau menerima duit Umno’.

Mohd Ashraf menulis: “Tak sangka ana, enta makan duit umno… akhirnya, pecah lubang.. bukan main enta kata dalam ceramah dan masjid2, yang enta kata video enta tu fitnah… Tak baik cakap tipu.. dah la tipu darat kat depan2 ahli…”

Sebelum ini, pemimpin ulama muda Pas, Dr Muhammad Atiullah mendakwa beliau berada di depan Nik Abduh ketika pengakuan menerima duit Umno itu dibuat.

Bahkan, ada 40 saksi yang masih hidup bersama-sama beliau mendengar pengakuan Nik Abduh itu, kata pensyarah Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) itu.

Kesemua pendedahan ini berlaku ekoran tindakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik samannya terhadap Sarawak Report melalui penyelesaian di luar mahkamah.

Tiada ulasan: