"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno: Anwar, DAP berjiwa besar retorik ‘No Anwar No DAP’ sudah padam

MALAYSIA DATELINE

Jika sebelum ini Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan Isu ‘No Anwar no DAP’ dianggap selesai, dan hari ini perkara itu pula diulangi oleh Anggota Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno Dr Mohd Puad Zarkashi.

“Pokoknya momokan retorik “No Anwar No DAP” sudah padam,” kata Puad.

Puad dalam hantaran ringkas pagi ini menyifatkan momokan retorik itu sudah padam berikutan muktamadnya memorandum persefahaman antara kerajaan dengan Pakatan Harapan yang akan berlangsung petang ini.

“Hari ini akan tercatat dalam sejarah kerana krisis “Kerajaan Gagal” menghasilkan natijah baru. “Memorandum Persafahaman Kerajaan Persekutuan dan PH” akan ditandatangani,” kata beliau.

Beliau mengakui Anwar dan DAP berjiawa besar walaupun Ketua Pembangkang itu gagal diangkat sebagai Perdana Menteri tetapi masa depan negara sedia bekerjasama untuk redakan ketegangan politik.

“Kerajaan pimpinan Umn juga berjiwa besar kerana mengenepikan momokan No Anwar No DAP untuk menerima syarat syarat PH dalam memorandum tersebut,” kata beliau.

Bahkan Kerajaan juga bersetuju dengan permintaan PH agar memorandum itu ditanda tangani di Parlimen dan kandungannya mesti didedahkan kepada orang ramai.

Bagaimanapun Puad meminta Umno mendedahkan permintaan khas Majlis Kerja Tertinggi yang mungkin ada permintaan khas kepada Perdana Menteri.

“Mustahil tidak ada. Rakyat dan ahli juga mahu tahu. Boleh dibuat perbandingan,” kata beliau.

Tiada ulasan: