"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Abang PM bakal pimpin parti baharu

MALAYSIA DATELINE

Abang kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bakal melancarkan parti baharu bulan ini, lapor The Malaysian Insight.

Kamaruzaman Yaakob yang merupakan nama besar dalam gerakan mahasiswa lebih 40 tahun lalu ialah Presiden Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya (PMUM) 1973/1974.

Beliau antara mahasiswa ketika itu yang menggerakkan demonstrasi Baling, Peristiwa Tasek Utara, gerakan anti imperialis dan rampasan kuasa UM pada 1974.

Keahlian parti baharu yang akan dilancarkan Kamaruzaman dikatakan terdiri daripada pelbagai latar belakang seperti individu berhaluan kiri, ahli ekonomi, ahli politik bebas dan aktivis politik dari Sabah dan Sarawak.

Tiada ulasan: