"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyamun panik mesin wang tidak boleh dibuka

Muhamad Lokman Khairi

am@hmetro.com.my

Teluk Intan: Cubaan lelaki menyamun sebuah kedai runcit untuk mendapatkan wang tunai gagal selepas mesin wang premis terbabit di Sungai Sumun dekat sini, kelmarin tidak boleh dibuka.

Menerusi satu video tular, penyamun yang memakai topi keledar itu mengacu sebilah parang ke arah juruwang yang berada di kaunter sambil mengugut mangsa mengeluarkan wang tunai dari mesin wang berkenaan.

Penyamun berkenaan dikatakan mula panik apabila mesin wang berkenaan tidak boleh dibuka dan seorang penjaga kaunter lain berlari keluar kedai.

Bagaimanapun, penyamun berkenaan bertindak melarikan telefon bimbit milik mangsa sebelum melarikan diri dengan membonceng motosikal rakannya yang sudah menunggu.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak Asisten Komisioner Ahmad Adnan Basri berkata, polis yang menerima laporan mangsa kemudiannya menjalankan gerakan memburu suspek sebelum berjaya menahan mereka semalam.

"Mereka ditahan di rumah mereka dan berjaya menemui semula telefon bimbit mangsa bernilai RM500.

"Hasil siasatan mendapati kedua suspek warga tempatan berusia 33 tahun itu positif dadah jenis syabu.

"Ketika siasatan juga, suspek mengaku terbabit dalam kejadian samun terbabit," katanya ketika dihubungi hari ini.

CUBAAN seorang penyamun bersenjatakan parang terbantut akibat terlalu panik. FOTO TULAR

CUBAAN seorang penyamun bersenjatakan parang terbantut akibat terlalu panik. FOTO TULAR

Beliau berkata, kedua suspek direman bermula semalam sehingga 30 Disember ini dan kertas siasatan akan dirujuk kepada pihak pendakwa raya dengan cadangan pertuduhan.

Tiada ulasan: