"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibrahim Ali Adalah Pemecahbelah Bangsa Dan Perosak Masyarakat Sebenarnya

Tok Janggut
Bagi orang yang buta hati dan tolol, bila mendengar ceramah dan melihat perangai si Ibrahim Ali ni memang nampak hebat, pejuang bangsa, hero Melayu dan berbagai lagi. Tetapi tahukah kita, beliau ini adalah sebenarnya pemecahbelah bangsa, perosak masyarakat dan batu api yang sangat bahaya.

Semasa dalam UMNO, beliau adalah orang yang paling lantang samada di ceramah-ceramah terbuka atau di dalam Dewan Rakyat yang begitu bersungguh-sungguh mengutuk dan menghina serta memperkecilkan-kecilkan pembangkang terutamanya PAS dengan tujuan agar rakyat percaya dan membenci PAS. Apabila UMNO berpecah dua, muncul pula Parti Semangat 46, beliau yang menyokong Tengku Razaleigh Hamzah dalam parti serpihan UMNO itu mula pula mengutuk UMNO, pemimpin dan kerajaan Barisan Nasional juga dengan tujuan supaya rakyat percaya dan membenci UMNO dan pemimpin Barisan Nasional.

Apabila parti Semangat 46 dibubarkan, beliau kembali kepada UMNO kerana sanggup mencium punggung Mahathir walaupun agaknya ketika itu Mahathir baru saja buang air besar dan belum sempat basuh pun lagi, si Brahim sanggup cium walaupun busuk kerana beliau sememangnya seorang yang busuk jasad, busuk hati dan busuk segala-galanya dan memang suka buat benda yang busuk. Ketika itu beliau mula pula mengutuk dan menghina pembangkang iaitu PAS denagn berbagai tuduhan juga berharap rakyat percaya dan benci semula kepada PAS setelah sebelumnya beliau bersama-sama PAS (Semangat 46).

Apabila di pecat oleh UMNO dari jawatan yang dipegangnya, beliau bergegas menziarahi DSAI di luar Negara walaupun kedatangan beliau tidak diundang dan tidak diperlukan sama sekali. Sekali lagi beliau bersama di pentas PAS dan mengutuk dan menghina serta mendedahkan pula semua pekong UMNO dan Barisan Nasional. Kini setelah merasakan beliau tiada tempat dalam pembangkang, tidak diendahkan, dipulaukan, beliau mula kembali mengutuk pembangkang termasuk PAS dan PKR.

Bagi rakyat yang beriman, cerdik, berfikiran terbuka dan matang mesti berfikir akan perangai dan kenyataan atau ceramah Brahim ini, mana satu yang betul? Satu ketika dia kata UMNO dan BN jahat dan penipun, ketika lain pula dia kata pembangkang pula yang jahat dan penipu. Tindakan dan muslihat beliau inilah antara punca masyarakat keliru dan berkecamuk, pecahbelah dan menimbulkan permusuhan antara kaum.

Tujuanya hanya untuk mencari nama, menjadi jaguh, mencari kedudukan dan pangkat. Beliau tidak peduli dengan tindakan dan ceramah beliau itu, rakyat dan orang Melayu bercakaran dan bermusuhan sesama sendiri. Beliau sepatutnya diusir dari bumi Malaysia ini. Kalau ada sepuluh orang seperti beliau ini, Negara dah lama hancur dan rakyat berperang sesama sendiri.

Beliau marah bila Nik Aziz kata orang Islam dari bangsa lain selain Melayu layak menjadi Menteri Besar hatta menjadi Perdana Menteri sekalipun sekiranya orang itu warak, dalam ilmu Islamnya, adil dan baik akhlak serta amanah. Tapi beliau lupa sepanjang puluhan tahun UMNO memerintah adakah Pulau Pinang di ketuai oleh orang Melayu UMNO? Walaupun UMNO punya kerusi majority di Dun Negeri itu? Singapura, adakah UMNO serahkan pada orang Melayu untuk memerintah?

Islam membenarkan setiap orang Islam tanpa mengira dari bangsa atau keturunan apa layak menjadi ketua dan pemimpin bagi Negara atau negeri umat Islam, tapi UMNO pula kata tak boleh, mesti orang Melayu. Inilah sesatnya UMNO. Yang Allah dan Nabi kata boleh, dia kata tak boleh. Mengapa UMNO tak hantar Melayu UMNO jadi Presiden atau Perdana Menteri di Cina, Thailand, Singapura, India atau Amerika? Hanya orang Islam yang beriman dan bertaqwa saja yang layak menjadi Menteri Besar atau Perdana Menteri, bukanya orang Melayu. Bodoh! Orang Melayu yang tidak amanah, khianat, perasuah, zalim, penindas, rompak harta Negara dan harta rakyat, penipu, pembunuh, penzina, pemabuk dan menggelapkan wang zakat dan baitulmal tidak layak diangkat jadi pemimpin malahan haram hukumnya. Rakyat yang memilih manusia sebegini menjadi pemimpin akan tetap menanggung dosa sama. Di akhirat nanti akan dibangkitkan dan dikumpulkan bersama-sama pemimpin-pemimpin Melayu seperti ini. Jika pemimpin sebegini dihumban ke neraka, maka rakyat yang memilih atau mengangkat pemimpin begini akan turut di humban sama. Tak kiralah dia mufti, ustaz, ustazah, imam atau JKKK.

Kalau UMNO kata DAP itu Cina, MCA, Gerakan, MIC, PBS itu Melayu ke? Tak ada bezanya UMNO dengan parti bukan Melayu tu. Tolak dan hina Islam belaka. Mungkin di akhirat nanti UMNO akan dikumpulkan bersama DAP, PBS, MCA, Gerakan, MIC dan zionis dalam satu sangkar. Penipu, hina Islam dan zalim seakan-akan samanya saja nampaknya. Cuma cara solat je yang lain. Itulah perjuangan Ibrahim Ali sebenarnya.

Tiada ulasan: