"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Judi ‘Halal’: Pengorbanan Pemimpin Melayu Islam Untuk Agamanya

laniisma
Pelbagai pihak menentang kelulusan perjudian bola sepak, tetapi diluluskan juga oleh Kementerian Kewangan yang diketuai orang Islam sendiri.

Berjaya juga berjaya menghasut pihak berkenaan untuk mendapatkan kelulusannya. Operasinya akan dijalankan melalui kedai judi Sport Toto di seluruh negara. Pertaruhan ini melibatkan piala dunia mengikut syaratnya dan sudah pasti akan melarat ke piala-piala yang lain juga kesudahannya. Ini adalah permulaan untuk piala seterusnya.

Masyarakat Islam akan dilarang daripada terbabit dengan pertaruhan judi ‘halal’ bolasepak mengikut ketetapannya. Ketetapan yang sengaja diada-adakan, lihat TOTO dan 4-D, bersepah-sepah orang Islam mengurunginya. Siapa yang boleh melarang mereka ke sana, dengan operasi pencegahan yang semacam tiada. Dahulu pun syaratnya juga tidak boleh dijual kepada orang Islam semasa kelulusannya.

Awang Adek berkata ia dapat mengelak berleluasanya aktiviti perjudian dan pertaruhan haram di negara ini. Dengan perjudian ‘halal’ ini, benarkan yang haram dapat dielakkan. Di antara ‘halal’ dan haram, ramai yang lebih menyukai yang haram dan dengan adanya yang ‘halal’, tak menjamin tiadanya yang haram.

Sedih, yang meluluskan diketuai oleh orang Islam sendiri. Tidak susah sebenar untuk orang Islam memusnahkan Islam itu sendiri. Orang-orang yang meluluskan juga tidak memandang kepada kehidupan seterusnya. Ia pengorbanan besar pemimpin Melayu Islam untuk agamanya.

Kita perlu menentang perkara ini, sebenarnya kita bersendirian tidak mampu menghalang orang Islam mengetuk kaunter
TOTO dan 4-D, meminta dihulurkan beberapa keping kertas putih dan bersinar matanya mengharapkan tuah haram.

Tiada ulasan: