"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PKR Turut Kemuka 'Senjata' Tangkis BN

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat mengumumkan sokongan masyarakat Cina kepada mesej perubahan Pakatan Rakyat semakin bertambah, melihat kepada penerimaan mereka kepada calon DAP, Wong Ho Leng.

Dalam siri lawatan Pakatan Rakyat bertemu masyarakat setempat, pengundi Cina menunjukkan kemesraan dan sokongan kepada mesej perubahan. Jika sebelum ini Pakatan Rakyat sukar menembusi rumah-rumah panjang, kali ini masyarakat Iban mula membuka ruang.

Sebagai respon kepada provokasi BN, Saifuddin Nasution berkata PKR juga akan menampilkan senjata rahsia mereka menuju hari-hari terakhir kempen Pilihanraya Sibu.

"PKR akan menghadirkan pemimpin utama kita, bermula hari ini, Menteri Besar Selangor Saifuddin Nasution dan Ketua Umum Anwar Ibrahim akan tiba untuk meningkatkan lagi kempen kita bagi membantu calon DAP Wong Ho Leng. Kita telah sediakan jadual yang ketat dengan tumpuan di kawasan-kawasan Melayu dan Iban," kata Saifuddin.

Selain dari dua tokoh itu, PKR juga akan membawa bekas Menteri Undang-Undang Datuk Zaid Ibrahim

Strategi yang dijangka digunakan PKR bagi menangkis provokasi BN adalah dengan mendedahkan pengundi Sibu kepada program-program pro-rakyat yang tersedia di negeri-negeri dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat, seperti program air percuma, skim bantuan pendidikan, skim bantuan usia emas, serta pemberian hak milikan tanah kepada rakyat termiskin dan petani kecil-kecilan.
-tvselangor-

Tiada ulasan: