"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar lucah anti Lynas berangkan MCA


MCA berang gambar anti-Lynas yang memaparkan gambar presiden parti itu Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dalam keadaan bertelanjang diedarkan melalui Facebook.

Gambar berkenaan menunjukkan seorang lelaki dengan kepala Chua memegang sebilah parang dalam keadaan bertelanjang bulat dengan tertera perkataan: "Jika Lynas beracun, saya akan potong" yang menutup bahagian kemaluan pada gambar itu.

Perkataan "saya akan potong" atau "wo qie diao" dalam bahasa Mandarin adalah istilah yang digunakan oleh masyarakat Cina untuk mengambarkan sesuatu yang sukar dipercayai.

Pada sidang media hari ini, timbalan pengerusi MCA Wilayah Persekutuan Frankie Gan Joon Zin berkata gambar palsu yang diubahsuai itu adalah sesuatu yang melampau.

Katanya, empat menteri MCA yang menganggotai kabinet telah bekerja keras untuk memastikan bahawa loji Lynas tidak akan mendatangkan bahaya kepada orang ramai.

"Saya ingin bertanya kepada pelukis (ilustrasi): Adakah anda sebegitu benci terhadap MCA?

"Jika loji Lynas benar-benar berbahaya, adakah anda fikir MCA akan menerimanya?" soal Gan.

Dakwanya, warga maya sedang dikelirukan oleh kumpulan-kumpulan tertentu sehingga mencetuskan mereka membuat gambar palsu itu.

Tiada ulasan: