"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapa Tak Boleh Buat Panggilan Di Stesen Minyak

Busuk.org
Pernahkah anda nampak simbol seperti ini setiap kali anda mengisi minyak di stesen minyak? Kalau ya, apa yang anda buat? Adakah anda tak tahu je? Atau istilah yang biasa orang sebut, buat don’t know..Mari kita lihat kenapa tak boleh buat panggilan..
Mungkin ada diantara kita yang memandang remeh simbol di atas, tetapi ujikaji di bawah ini menunjukkan bahawa dengan beberapa panggilan daripada handphone di sekitar kawasan yang mempunyai minyak kebakaran boleh terjadi.. Boleh di cuba ujikaji ini jika masih ragu.

Alat yang diperlukan : 1 Kuali (pan), Sedikit kertas, 1 rol aluminium foil, 1 handphone
Bahan-bahan tadi di letakkan seperti gambar di bawah.
Selepas itu gunakan handphone untuk membuat panggilan seberapa banyak..
Setelah beberapa panggilan dibuat ini yang akan terjadi.
Ini menunjukkan mengapa kita dilarang menggunakan handphone ketika berada di stesen minyak..

p/s: Jika anda rasa informasi ini berguna, kongsikanlah bersama rakan anda yang lain..Admin cuba berkongsikan sedikit maklumat yang tahu.

Sumber klik

Tiada ulasan: