"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dengarlah teguran, nasihat Aliman kepada Kelantan

PETALING JAYA: Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Mazlan Aliman menasihatkan kerajaan negeri Kelantan agar mendengar teguran daripada pihak luar agar memperbaiki kualiti pemerintahan.
“Janganlah ego dan berlagak bodoh sombong apabila ada pihak yang menegur, kononnya kita lebih tahu apa yang mahu dilakukan,” katanya, dipetik dari blog amenoworld.

Penganalisa politik dan juga pensyarah dari Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof Dr Mohammad Agus Yusoff dilaporkan membuat komen bahawa kerajaan negeri tidak melakukan apa-apa perubahan selepas Pilihan Raya Umum ke 13.

Teguran Dr Agus ini tidak dapat diterima oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah apabila beliau berkata, “dalam 100 hari nak bina bangunan pun takkan boleh siap.”

Dalam mempertahankan kenyataan Dr Agus ini, Mazlan berkata, lebih ramai ahli akademik atau cerdik pandai membuat teguran adalah lebih baik kerana itu tandanya mereka sayangkan kerajaan kita.

Ujar beliau, “jangan berada dalam zon selesa atau asyik menggunakan alasan yang sama – Kerajaan Pusat anak tirikan Kelantan. 

Alasan ini sangat kukuh jika kita baru memerintah 7-8 tahun. Barang diingat kita dah perintah Kelantan selama 23 tahun,” katanya.

Menurut Mazlan lagi, beliau akan membawa perkara ini kepada mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat hujung bulan ini.

“Saya akan bangkitkan kedudukan Jawatankuasa Pemandu yang ditubuhkan PAS Pusat dengan tujuan memantau keberkesanan pemerintahan kita.

“Mungkin skopnya boleh diperluaskan, keanggotaannya ditambah dan ada sayap pemikir di beberapa sektor tertentu seperti pembangunan tanah, perumahan dan kebajikan rakyat,” tambahnya.
-freemalaysiatoday-

1 ulasan:

zack berkata...

Jual akhirat utk tutup kelemahan.sendiri...