"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua Kampung Halau Pertugas Bantuan Banjir (Gambar)

Tranungkite
Bencana Alam suatu yang tidak diminta, yang sudah pasti akan menimpa semua orang tak kira apa fahaman politiknya. Oleh itu bantuan yang akan diberikan juga datang daripada semua golongan. Tapi malang kalau Ketua Kampung yang buat perangai bodoh menghalang atas dasar berbeza fahaman politik.

Ini yang terjadi di Rancangan Rumah Murah Semambu, Kuantan.

Sume telah maklum.. akan ada gelombang kedua banjir bila bila masa yg bakal melanda dinegeri Pahang, Trenggana, Kelantan dan Johor...jadi bersiap sedia.. yg jadi ketua kampung, jgn bodoh sombong..bantuan utk mangsa banjir jgn dihalang kerana berlainan fahaman politik... seperti yg berlaku di Rancangan Rumah Murah (RRM) Semambu Kuantan baru-baru ini, bila ketua kampung (UMNO) memaki hamun dan menolak bantuan untuk mangsa banjir.. otak xde ker..?? _ raja shahrim

Tiada ulasan: