"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video: Penumpang tolak kereta api untuk selamatkan mangsa tersepit


SEORANG lelaki menghadapi detik cemas apabila kakinya tersepit di antara kereta api dan platform di stesyen kereta api Stirling, Perth, Australia.

Di dalam video yang menjadi viral di YouTube dan Facebook sejak Ogos 2014, lelaki malang itu kelihatan sudah melangkah masuk ke dalam kereta api sebelum sebelah kakinya tiba-tiba terjerumus dan tersepit.

Namun lelaki itu bernasib baik, apabila penumpang lain yang menyedari kejadian itu, beramai-ramai membantunya dengan ‘menolak’ kereta api tersebut.

Lelaki tersebut akhirnya berjaya diselamatkan tanpa mengalami sebarang kecederaan.

Kebanyakan penonton memberi komen memuji kerjasama yang ditunjukkan oleh para penumpang lain dan percaya kejadian itu membuktikan rasa peri kemanusiaan masih lagi tebal dalam kalangan masyarakat.
-sinarharian-

Tiada ulasan: