"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyokong BERSIH, Baju Merah bertempur di Teluk Intan

Kumpulan Baju Merah dan penyokong BERSIH bertempur buat kali pertama di Teluk Intan hari ini.

Kejadian itu berlaku selepas pemimpin Baju Merah Datuk Jamal Datuk Md Yunos cuba merampas kain rentang daripada kumpulan konvoi berkenaan.

Peserta BERSIH yang dalam perjalanan dari Lumut ke Teluk Intan disekat ketika tiba ke destinasi akhir mereka oleh kumpulan diketuai Jamal.

Usaha BERSIH meminta Jamal memberikan laluan kepada mereka gagal apabila pemimpin Baju Merah Itu tiba-tiba menyambar kain rentang mereka dan memukul salah seorang peserta hingga menyebabkan pergaduhan kecil.

Ini merupakan kejadian kedua antara kumpulan baju merah dan peserta konvoi BERSIH yang berkonvoi dari Lumut.

Terdahulu peserta BERSIH didatangi oleh 30 hingga 40 anggota kumpulan baju merah yang menunggang motosikal.

Geng Baju Merah menarik bendera dari kenderaan konvoi berkenaan, menendang kereta dan menumbuk cermin sisi kenderaan mereka
-malaysiakini

Tiada ulasan: