"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Maut tercampak atas kubur (Gambar)


Alor Gajah – Seorang penuntut sebuah kolej di Ayer Pa’abas di sini, maut selepas motosikal ditunggangnya terbabas sebelum tercampak ke kawasan tanah perkuburan Islam, malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, Muhammad Faiz Akmal Mohd Radzali, 19, penuntut Tahap 1 Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) Penyeliaan dan Operasi Penanaman di Kolej Universiti Agrosains Malaysia (UCAM), maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Ketua Jabatan Siasatan Penguatkuasaan Trafik negeri, Superintendan Mohd Sham Abdullah, berkata motosikal ditunggang mangsa dari arah Ayer Pa’abas ke Lendu dipercayai gagal dikawal ketika tiba di hadapan kolej terbabit sebelum terbabas ke kiri jalan.

“Mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha LC melanggar pagar tanah perkuburan, menyebabkannya tercampak ke atas kubur di tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Katanya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Alor Gajah dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
-beritaharianonline

Tiada ulasan: