"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mati digigit bapa

Damsyik: Seorang bayi berusia sembilan bulan mati selepas digigit bapanya sendiri.

Menurut laporan media tempatan, lelaki itu menggigit anaknya, Dalal, tanpa belas kasihan di Jaramana, sebuah kawasan di Damsyik beberapa hari lalu.

Kejadian itu dikecam penduduk Syria dengan seorang menulis di laman sosial: ‘Mereka yang tidak mati kerana peluru mati kerana sikap gila penduduk negara ini.’

Perang saudara yang meletus sejak 2011 hingga meragut nyawa lebih 250 juta rakyat negara itu dan memaksa jutaan menjadi pelarian memberi tekanan psikologi kepada sebahagian besar warga Syria.

Kejadian itu yang disiarkan Rangkaian Berita Jaramana di laman Facebooknya adalah kekejaman pertama seumpamanya dilaporkan.

Menurutnya, ini kali pertama bayi digigit hingga mati oleh bapanya sendiri di Syria.

Lelaki berusia 37 tahun itu dikatakan kecewa dengan kelahiran anak perempuan.

Menurut ibu Dalal, dia menyedari sesuatu yang akan berlaku pada anaknya ketika suaminya mendukung mangsa.

Dia bergegas ke rumah jiran untuk meminta bantuan.

Bagaimanapaun, keadaan terlambat apabila dia menemui anaknya hanya tinggal mayat sekembalinya ke rumah.

Doktor di Hospital Al-Radi di Jaramana, tempat mayat kanak-kanak berkenaan dihantar mengesahkan dia mati kerana gigitan.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: