"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Saya tak terkejut ada pakatan Najib-Hadi'

WARTAWAN SINAR HARIAN

SHAH ALAM - Dakwaan wujud pakatan antara Umno dan Pas untuk menjatuhkan Kerajaan Selangor dan mempertahankan Kelantan, bukan sesuatu yang mengejutkan.

Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub berkata, dalam perkembangan politik semasa, hubungan antara Umno dan Pas dilihat begitu akrab, dan perkara tersebut diketahui umum.

“Kalau kita lihat serangan antara kedua-dua parti, sebagai contoh dalam ceramah Pas hari ini, tidak lagi cenderung mengkritik atau menentang keras Umno. Begitu juga dengan Umno, mereka dilihat selesa dengan Pas.

“Begitu juga dengan media arus perdana, ketika saya dalam Pas sebelum ini, hampir setiap hari kenyataan pemimpin Pas diputar-belit dan kalau ada gambar yang keluar pun, gambar tersebut gambar paling buruk, tetapi sekarang semua itu terbalik.

"Pemimpin Pas diberikan ruang yang luas, diagung-agungkan dan gambar disiarkan adalah gambar terbaik,” katanya semalam.

Mengulas lanjut, Salahuddin berkata, Pas yang dahulu didakwa sebagai pelampau agama kini telah berubah statusnya.

“Banyak perkara telah berubah kini dan itu adalah realitinya. Keakraban mereka (Pas dan Umno) bukan lagi rahsia,” katanya

Tiada ulasan: