"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

LGBT: Lepas Wan Asshima, Harakah pula minta maaf

MALAYSIA DATELINE
Sidang Pengarang Harakah hari ini menyatakan permohonan maaf ke atas sebuah tajuk artikel yang disiarkan akhbar parti itu bertajuk ‘PRK Seri Setia: Pas lawan Darul LGBT’ di ruangan kolumnis akhbar itu.

“Sidang Pengarang Harakah mengambil maklum atas tajuk artikel yang ditulis oleh Tuan Haji Subky Latif dalam keluaran Harakah 2376 bertajuk ‘PRK Seri Setia: Pas lawan Darul LGBT’.

“Tajuk berkenaan tidak ditujukan kepada rakyat negeri Selangor mahupun institusi beraja atau sebagainya.

“Namun dalam masa yang sama, Harakah mengambil maklum salah tafsiran yang berlaku, dan dengan itu pihak Sidang Pengarang memohon maaf atas penerbitan bahan tersebut yang mengundang persepsi pelbagai,” ujar kenyataan itu yang dipetik daripada portal Harakah.net hari ini.

Sebelum ini Menteri Wilayah Persekutuan Khalid Abdul Samad ingin meneruskan samannya terhadap seorang aktivis NGO Islam yang menuduh beliau meluluskan pesta gay di ibu negara.

Menurut Khalid Presiden Gerakan Muslimah Islam Malaysia (GMIM) Wan Asshima Kamaruddin tidak memohon maaf kerana didakwa memfitnah beliau sebaliknya hanya memohon maaf kerana memalukannya.

Khalid berkata beliau akan menyaman Wan Asshima kerana dilaporkan menuduh beliau dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Agama), Datuk Mujahid Yusof Rawa, di dalam video pada 17 Ogos lalu yang didakwa meluluskan pesta gay, kononnya menunjukkan bahawa dia tidak menyokong tuntutannya.

Wan Asshima didakwa menuduh Khalid membenarkan penganjuran pesta gay besar-besaran melalui video di Facebooknya baru-baru ini tetapi video itu telah dipadam.

Tiada ulasan: